OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
Helsingborg kontaktcenter har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten. Principen är en väg in till kommunen för att bidra till ökad service och högre tillgänglighet. På kontaktcenter arbetar kommunvägledare och rådgivare som på olika sätt finns till för invånarna och företagen i staden.
Vi söker nu dig som vill bli en av oss och som älskar att ge god service. Som konsumentrådgivare har du ett starkt kundfokus och vill vara med och bygga upp en ny verksamhet med siktet inställt på att bli Sverigeledande avseende service, bemötande och tillgänglighet.
ARBETSUPPGIFTER
Som konsumentrådgivare ger du kvalificerad konsumenträttslig rådgivning till privatpersoner och näringsidkare i Helsingborg, Bjuv, Klippan, Svalöv och Örkelljunga kommuner.
På Konsument Helsingborg tar vi emot bokade besök samt besvarar konsumenträttsliga frågor över telefon och e-post. Arbetet handlar till stor del om att tolka avtal och att ge förslag till tvistlösning. Det är viktigt att vara uppdaterad och intresserad av vad som händer i samhället och hur det påverkar konsumenters beteende.
Omvärldsbevakning är en viktig del av arbetet. Du arbetar förebyggande genom föreläsningar, information och projekt. Du omvärldsbevakar och följer konsumenttrender via bland annat sociala medier. Arbetet innefattar även kontakt med media då journalister gärna hör av sig till konsumentrådgivningen för uttalanden eller en rättslig analys av en konsumenttvist.
Vi har cirka 6300 kontakter årligen. Telekom-, fordons- och hantverkartvister är de områden där vi har flest ärenden. För närvarande utbildar våra konsumentrådgivare även gode män till ensamkommande barn.
Vi söker dig som är trygg i ditt yrkesutövande och förstår innebörden av en hög servicenivå. Du har lätt för att bygga förtroende och trivs med att vara synlig i organisationen. Då detta är en verksamhet under uppbyggnad är det viktigt att du tar ansvar för att arbeta mot satta mål. Tjänsten kan utvecklas över tid.
Det krävs att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringar och ett högt tempo. Du ser möjligheter och löser problem. För dig med rätt attityd och ambitioner blir detta en rolig och givande arbetsplats i nya fräscha lokaler. Vi finns mitt i centrala Helsingborg.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• Relevant högskole-/ universitetsutbildning.
• Goda kunskaper i konsumenträttslig lagstiftning samt avtalsrätt.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.
• Minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Trivs med att jobba i högt tempo.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift. Din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Andra språk är meriterande.
• Tycker om att arbeta utåtriktat och att ha mycket kontakt med människor.
• Förmåga att lyssna och göra dig förstådd oavsett vem du har kontakt med.
• Lätt för att tala inför större grupper.
• Kvälls och helgarbete kan förekomma.
Du arbetar nära dina kollegor och vi söker dig som är positiv, öppen, prestigelös och tycker om att samarbeta.
Tidigare erfarenhet av konsumenträttslig rådgivning är meriterande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Liedholm, chefsjurist
042-104894
Palle Lundberg
042-10 66 00
Cecilia Elmberg
042-10 53 45
Robert Lexeklint
042-10 51 95
Ia Antonsen
042-10 67 63
Jenny Schölin
042-10 67 79
Ingrid Segersten Lindell
042-10 73 21
Sofia Gullberg
042-10 35 11
Kontaktcenterchef Soraya Kabelele-Senya
042-10 53 35
HR-konsult Ulla Persson
042-10 57 87