OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KLK:2015:7
Annonsen visas i sin helhet på www.kristianstad.se/jobb
Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum. Den historiska staden ligger mitt i naturen men ändå bara drygt en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Kristianstad Arena, Kristianstads Vattenrike och Rådhus Skåne är några av de satsningar som har förändrat bilden och lagt nya årsringar till renässansstadens kärna. Jubileumsåret 2014 fick kommunen utmärkelser både som Årets stadskärna och Årets landsbygdskommun.
Vi lyfter tillsammans. I dag har kommunen drygt 80 000 invånare. Men här finns fortfarande gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss.
Vill du med god service och professionellt bemötande bidra till att Kristianstads kommuns medborgare erbjuds korrekt och rättssäker vägledning inom det konsumenträttsliga området?
Vi söker nu en konsumentvägledare till medborgarcenter som har sin verksamhet i Rådhus Skåne i Kristianstad. Vi erbjuder ljusa och nybyggda lokaler i öppet landskap. Medborgarcenter är ingången till Kristianstads kommun - här kan du som medborgare, företagare och förening få hjälp med de vanligaste frågorna och ärendena till kommunen. Det som inte kan lösas här lämnas vidare till handläggare på respektive förvaltning.
Arbetsuppgifter
Som konsumentvägledare arbetar du med att ge vägledning och information inom det konsumenträttsliga området direkt till medborgare. Det sker huvudsakligen via telefon, men även via e-post och besök. Arbetet innehåller också förebyggande arbete, t.ex genom information och utbildning av skolklasser och andra grupper av konsumenter. Handläggarna i medborgarcenter blir dina närmaste arbetskamrater och det finns idag en överenskommelse mellan konsumentvägledare och medborgarcenter om vilka frågor som man där kan svara på. Genom att jobba nära varandra sker också en kompetensöverföring för att på så sätt kunna låta handläggarna svara på enklare frågor. På så vis frigörs tid för den mer avancerade vägledningen för dig som konsumentvägledare.
Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom juridik, samhällsvetenskap, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du ska ha goda kunskaper i konsumenträttslig lagstiftning, ha ett stort intresse för konsumentfrågor och minst tre års erfarenhet av konsumentvägledning. Det är meriterande om du gått konsumetverkets kurs Introduktion till konsumentvägledning.
Du ska ha en god förmåga att samarbeta och förhandla.
Som person är du serviceinriktad och engagerad samtidigt som du är tydlig, noggrann och analytisk.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Flexibel arbetstid, kvällstjänstgöring kan förekomma.
För mer information, ta kontakt med
Anna Stridsberg, Avdelningschef, 044-13 22 25
Tanja Gorsek, Chef för medborgarcenter, 044-13 21 44
För facklig information, ta kontakt med
Martin Holmén, Vision, 044-13 51 98
Kristina Prahl, SACO, 044-13 23 53
Sista ansökningsdatum
2015-04-07
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Maria Hallgren 044-13 58 07.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21