Kontaktcenter söker omgående servicehandläggare för timvikariat, heltid

Kontaktcenter söker omgående servicehandläggare för timvikariat, heltid

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Kontaktcenter som arbetsplats
Kontaktcenter Stockholm ger information och vägledning kring frågor som rör stora delar av stadens verksamhet.

Vi underlättar för stockholmarna och löser deras ärenden snabbt och enkelt. På Kontaktcenter arbetar cirka 85 medarbetare inom de fyra enheterna Äldre Direkt, Stöd och Omsorg, Barn och Ungdom samt Tekniska enheten. Vi sitter i fräscha lokaler vid Globen. Alla inom Kontaktcenter Stockholm har en god förmåga och intresse av att ge service och att bemöta våra kunder på bästa sätt.

Just nu är det extra viktigt att stockholmarna får snabb och enkel service när de har frågor som rör stadens verksamhet. För att säkra en fortsatt god service söker vi därmed mellan sju till tio timanställda servicehandläggare till Kontaktcenters alla fyra enheter. Vi önskar att du kan börja omgående samt har möjlighet att arbeta fram till minst efter sommaren. Under vår och sommar har vi i nuläget främst behov av timvikarier på heltid. Vi har haft många timvikarier samt studenter som vid sidan av studierna arbetat hos oss för att sedan fått fast anställning.

Våra enheter
Äldre Direkt informerar äldre och deras anhöriga om äldreomsorg inom Stockholms stad. Vi vägleder kring hemtjänst och boendeformer, färdtjänst, anhörigstöd eller avgiftsfrågor. Vi har kontakt med äldre, anhöriga, myndigheter, utförare osv.

Stöd och omsorg ger service inom funktionsnedsättningsområdet och förmedlar kontakt inom staden eller till ansvarig utförare. Vi är även första vägen in till staden då det gäller överförmyndarfrågor.

Barn och Ungdom besvarar främst frågor om förskola, skola och stadens e-tjänster. Det kan avse regelverk, köplatser och intagning, avgifter och fakturor samt att ge support till vårdnadshavare om Skolplattformen och att lotsa fram till olika e-tjänster.

Tekniska enheten hjälper och informerar både enskilda invånare och stadens företagare om exempelvis trafik och parkeringstillstånd, serveringstillstånd, livsmedelskontroll, hälsoskyddsfrågor och tomträtter.

Om tjänsten som servicehandläggare- att ge service till Stockholms invånare och företagare
Som servicehandläggare svarar du på telefonsamtal från invånare eller företagare som vill ha information eller kontakt med staden gällande exempelvis barnsomsorg, äldreomsorg, parkeringsproblem mm. De flesta ärenden kommer via telefon men vi besvarar dagligen även en stor mängd e-post. Alla ärenden registreras i ett ärendehanteringssystem samt via stadens stödsystem har vi övrig information för hanteringen.

På Kontaktcenter stöttar vi varandra och är måna om att trivsel, god kvalitet och effektivitet går hand i hand. Du och dina kollegor är schemalagda över dagen med tid i telefon eller för att besvara e-post osv. När du börjar arbeta hos oss startar du med cirka två veckors betald introduktion för att du ska lära dig arbetet, rutiner och stödsystem.

Som timvikarie kan du komma att få arbeta inom alla våra fyra enheter. Det ställer krav på att du är flexibel, lättlärd och engagerad. Du blir schemalagd i det dagliga arbetet under våra fasta öppettider kl 08.00-16:30.

Din kompetens och erfarenhet
Du har:

- minst sex månader aktuell erfarenhet av kundtjänst eller schemalagd telefonservice där det inneburit att ge service och vägledning via telefon och mejl
- god it-vana och vana vid att söka information via webben och olika stödsystem
- erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
- god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift


Det är meriterande om du även har:

- relevant högskoleutbildning, alternativt att du studerar till beteendevetare, samhällsvetare, socionom eller annan likvärdig utbildning
- erfarenhet av att ge service inom våra uppdragsområden som exempelvis äldreomsorg, skola, förskola, funktionshinderfrågor, trafik och parkering
- erfarenhet av att arbeta som samhällsvägledare/kommunvägledare
- god förmåga att utrycka dig på finska, somaliska eller arabiska
- B-körkort. B-körkort är endast ett krav vid arbete på den tekniska enheten där det ingår att besvara trafikrelaterade frågor


Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande kompetenser: Som person är du positiv, flexibel och engagerad i ditt arbete. Du jobbar strukturerat och kan prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Som servicehandläggare är det viktigt vara en kommunikativ och lyhörd person som gillar och har förmåga att samarbeta med andra människor. Du visar i varje möte respekt, skapar förtroende och ger ett gott bemötande och har en genuin känsla för service. Du anstränger dig för att vänligt ge information och svar via telefon och e-post. Du är även tydlig och noga med att din information når fram. Vidare är du lugn och kontrollerad i stressiga situationer.

Urval, intervjuer och anställning kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan snarast.

Övrigt

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.







Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Åsander, HR-konsult
08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Anette Wickström, enhetschef
anette.wickstrom@stockholm.se
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
Nadia Dala, Enhetschef Stöd och Omsorg
08-50811590
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
André Isaksson, Enhetschef Äldre direkt
0850811599
Jenny Lins, HR-konsult
08-508 117 29
Mariann Hellström, Avdelningschef
08-508 11 930
Marie Havdrup, Enhetschef
marie.havdrup@stockholm.se
Linda Gustavsson, HR-konsult
linda.hr.gustavsson@stockholm.se

Sammanfattning

Besöksadress

Palmfeltsvägen 5
None

Postadress

Palmfeltsvägen 5
Stockholm, 12107

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024