Kontaktcenter söker positiva handläggare med fokus på service

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med att ge service och vägledning till stadens invånare? Vill du arbeta i ett team med fokus på positivitet, utveckling och glädje? Nu söker vi på kontaktcenter två handläggare som vill vara med och bidra till vår stad.

Kontaktcenter består av cirka 40 medarbetare med fokus på service och framåtanda. Vi är stolta över att ha en arbetsplats med en positiv stämning och där vi har roligt på jobbet. För oss är det viktigt att ligga i framkant och ett exempel på det är att vi ofta ligger i toppen vid interna och externa servicemätningar. Vi är indelade i olika svarsgrupper och nu söker vi två nya kollegor som ska arbeta med frågor kopplat till bygg och miljö, gator och parker samt kultur- idrott och fritid. Där kommer du att ingå i ett team med sju andra handläggare och med en teamledare. Såhär beskriver gruppens teamledare Tina stämningen i gruppen: ”Vi har verkligen ett superteam där alla är innovativa och där vi testar mycket. Hos oss finns en lättsamhet med mycket skratt och omtanke. Det gör att jag trivs på jobbet!”

Kontaktcenter ingår i förvaltningen Servicepartner. Läs gärna mer på www.vasteras.se/servicepartner.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att jobba med att hjälpa personer som på något sätt vill komma i kontakt med Västerås stad. Det kan handla om att svara på frågor, hjälpa personen direkt med vissa ärenden eller vägleda personer vidare till rätt ställe. Många tycker att det är svårt att veta vart man ska vända sig när man ska komma i kontakt med staden, där är vår uppgift är att göra det enkelt. Frågorna kommer oftast via telefon eller mail, men ibland möter vi även upp personer i Stadshusentrén. Dagarna hos oss är väldigt varierande och vi söker dig som tycker att det är roligt att hjälpa andra. Du kan samma dag få hjälpa en person att söka bygglov, hjälpa någon som vill starta en förening eller boka en vigsel till ett par som vill gifta sig. Hos oss finns det alltid något att lära och där blir du en viktig del att tillsammans med oss vara med att utveckla vår verksamhet. Vi ser till att våra medarbetare kontinuerligt får kompetensutvecklas och får känna utveckling. Det viktigaste för oss är att våra medarbetare mår bra och att vi alla trivs på jobbet. Som ny hos oss får du en handledare och en grundlig introduktion, vi hjälps alla åt när vi får en ny kollega för att du ska känna dig välkommen och trygg i rollen.

Arbetstiderna är förlagda på dagtid och du går på ett fast schema.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial vidareutbildning från exempelvis KY/YH eller högskola/universitet, alternativt att du har erfarenhet från något av områdena bygg och miljö, gator och parker eller kultur- idrott och fritid. Vi ser att du som söker har bred erfarenhet av serviceinriktat arbete med fokus på kundkontakt. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt har förmågan att hantera olika typer av system på dator. Har du dessutom ytterligare språkkunskaper ser vi det som ett stort plus.

Som person söker vi dig som har ett stort kundfokus, ett positivt bemötande och med vilja att hitta lösningar. Du trivs att arbeta i team och vill ta ansvar för att våra kunder ska bli nöjda. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och trivs som bäst när du får ta mycket eget ansvar. Du har förmågan att fokusera på rätt saker även i stressade situationer. Du är tydlig i din kommunikation, lyssnar och vill ge god service.

Vill du bli en del av vårt team? Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag. I Västerås stad strävar vi efter att varje dag leva upp till vår värdegrund ”Alltid bästa möjliga möte”.

Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för en stolt och välfungerande stad. Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Wäneskog
021-39 84 10
Vårdförbundet Mimmi Högblom
021-10 41 66
Rektor Annelie Aleson
021-39 77 21
Rektor Mats Jensen
021-39 47 01
Specialpedagog Kerstin Nilseng
021-39 37 34
Specialpedagog Ulla Brännström Alesson
021-39 34 21
Lärarförbundet Ernst Lindkvist

Verksamhetschef Leif Larsson
021-39 81 01
Frimanska vux Maivor Andreasson
021-39 97 24
Mälarakademin Ann-Sofie Tersmeden
021-39 98 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västerås stad VÄSTERÅS
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. En av tjänsterna är tillsvidare och en av tjänsterna ett vikariat på 6 månader
  • Publicerat: 7 december 2016

Besöksadress

Stadshusentrén, Fiskartorget 72187 Västerås
None

Liknande jobb


Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024