Kontaktcenter Stockholm söker medarbetare med kundserviceerfarenhet

Kontaktcenter Stockholm söker medarbetare med kundserviceerfarenhet

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



På Kontaktcenter Stockholm gör vi en stor insats för stockholmarna och jobbar med viktig samhällsbärande information och vägledning.

Hit kan stockholmarna vända sig med frågor om stadens verksamheter och service. Vi strävar efter hög tillgänglighet och ett mycket gott bemötande samt att lösa de flesta ärendena vid första kontakten. Vi jobbar bland annat med verksamhetsområdena sociala frågor, skolfrågor och samhällsbyggnadsfrågor. Hos oss finns det stora möjligheter att få utvecklas, utbildas och jobba inom flera av dessa områden.

Vi söker nu medarbetare för både vikariat och tillsvidaretjänster till enheterna sociala frågor och skolfrågor.

Vanliga frågor/ärenden som kommer till Kontaktcenter från stadens invånare:

- Vad är skillnaden mellan god man och förvaltare?
- Hur ansöker jag om hemtjänst?
- Jag vill flytta till äldreboende i Stockholms stad men bor i en annan kommun
- Vad finns det för boendeformer enligt LSS och SoL?
- Jag kan inte logga in på e-tjänsten för mitt barn
- När får jag en förskoleplats?
- Regler om att söka skola

Din roll
Du kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska. I denna roll är du expert på kundservice och välavvägda samtal via telefon och mejl. Du ger korrekt information och vägledning till stockholmarna med telefonen som ditt främsta verktyg. Under ett samtal kan du behöva växla mellan olika verksamhetssystem, hantera flera separata frågeställningar eller behöva anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggningen och inflöde i köer. Vid detaljerade sakfrågor stöttar våra sakkunniga svarsgruppsspecialister dig.

Du och dina kollegor är schemalagda dagtid med bestämda tider för att svara i telefon, besvara mejl, möten och raster. I tjänsten ingår även att arbeta i ett flertal system parallellt. Systemen du kommer att arbeta mycket i är ärendehanteringssystemet Artvise, telefonisystemet Telia Ace samt stadens olika verksamhetssystem Lex, Agresso, BER, Paraplyet och schemaläggningssystemet Teleopti. 

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har

- aktuell erfarenhet av arbete inom kundtjänst via telefon och mejl
- goda IT-kunskaper med vana av att söka information via webb och stödsystem
- erfarenhet av att arbeta med ärendehantering i ärendehanteringssystem
- god förmåga/ erfarenhet av att analysera och tolka skriftlig information 
- goda kunskaper svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har

- erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst, servicedesk eller bank och försäkring
- eftergymnasial utbildning gärna som socionom, jurist, ekonom alternativt annan utbildning som som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För att lyckas i rollen behöver du trivas med att jobba i en minutkritisk verksamhet som är schemalagd och du förstår vikten av punktlighet. Vi söker dig som agerar professionellt i din kontakt med kunder och kollegor. Du är lugn, stabil och har förmågan att identifiera invånares behov.  Du är självgående och trygg i din egen kompetens och tar ansvar för ditt arbete. Du är vidare mån om att ge ett gott bemötande samt ge ut korrekt information. Då verksamheten är intäktsfinansierad krävs att du har en ekonomisk medvetenhet med kunskap och förståelse för personella resurser samt de ekonomiska förutsättningarna. 

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan kompetenser, personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.

Din ansökan
Just nu pågår ett pilotprojekt i Stockholms stad där vi provar att rekrytera utan att du som kandidat skickar in ditt personliga brev. Detta genomförs på ett antal utvalda rekryteringar. Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och tydligt på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. För kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen kan personprofilstest och färdighetstest komma att användas. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt 
Vi på Kontaktcenter arbetar i ett aktivitetsbaserat kontorslandskap och vi har möjlighet att jobba både från kontoret och hemifrån. Vi sitter i nyrenoverade fräscha lokaler vid Globen.


Intervjuer kan ske fortlöpande under ansökningstiden.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Sammanfattning

Liknande jobb


Avgiftshandläggare

29 november 2024

Administratör

Administratör

29 november 2024

Kredithandläggare till Marginalen!

Kredithandläggare till Marginalen!

28 november 2024

HR-handläggare

27 november 2024