OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Drivs du av att hjälpa andra, är serviceinriktad och vill ha trevliga kollegor med hög kompetens? Vi söker nya timvikarier till Kontaktcenter.
Kontaktcenter är Stockholms stads kundcenter och en del av Serviceförvaltningen. Vi underlättar för stockholmarna och löser deras frågor snabbt och enkelt. Vi inom Kontaktcenter Stockholm brinner för att ge Stockholmarna god service och ett mycket gott bemötande. Vi är cirka 80 medarbetare inom enheterna Sociala frågor, Skolfrågor och Samhällsbyggnadsfrågor. Vi sitter i nyrenoverade fräscha lokaler vid Globen.
Du anställs på Kontaktcenter Stockholm och därefter kommer du att arbeta på enheten för skolfrågor eller sociala frågor. Inom enheten för skolfrågor arbetar vi med förskola, skolfrågor, kollo, kulturskolan, skolplattformen och e-tjänster. Inom enheten för sociala frågor arbetar vi med funktionsnedsättning, äldreomsorg och överförmyndarfrågor.
Som servicehandläggare är du expert på kundservice och att ge stockholmarna korrekt information och vägledning med mycket gott bemötande.
För oss på Kontaktcenter är det viktigt att bidra till att invånare får service med kvalitet och effektivitet. Du har god it-vana och är van vid att söka information via webb och stödsystem samt erfarenhet av ärendehanteringssystem. Inom Kontaktcenter har vi Artvise som ärendehanteringssystem samt Telia Ace som telefonisystem, samt tillgång till stadens verksamhetssystem exempelvis Wärna, Agresso, Paraplyet, BER, Speedadmin, Skolplattformen och vi är schemalagda i Teleopti.
Vi är måna om att trivsel, god kvalitet och effektivitet går hand i hand. Du och dina kollegor är schemalagda över dagen med tid i telefon eller för att besvara mejl. När du börjar hos oss får du en gedigen introduktion med lärarledda utbildningar och tilldelning av en handledare. Beroende på tidigare utbildning och erfarenhet finns det stora möjligheter att utvecklas och lära sig fler områden inom Kontaktcenters uppdrag och bidra vid verksamhetens ständiga utveckling.
Under våren behöver du kunna arbeta minst två dagar per vecka. Vi erbjuder och behöver dig på heltid under sommaren. Främst under juli månad och de första två veckorna i augusti. Introduktionen sker enligt överenskommelse.
Dina kompetenser och erfarenheter
Vi söker dig som har
- god aktuell erfarenhet av kundservicearbete via telefon och mejl
- god it-vana och erfarenhet av ärendehanteringssystem och andra stödsystem
- goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har
- erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst, servicedesk eller bank och försäkring.
- studerar eller har avslutade studier som lärare-förskollärare-fritidspedagog (enheten för Skolfrågor) eller inom juridik, socionom (enheten för Sociala frågor).
I den här rekryteringen lägger vi även stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.
Som person är du självgående och tar ansvar för ditt arbete. Du är trygg och säker i din egen kompetens. Vi ser att du är serviceinriktad och pedagogisk där du snabbt identifierar invånarens behov styr samtalet till avslut. Du tycker om att hjälpa andra och är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande.
Vidare är du strukturerad och har lätt för att prioritera i arbetet, hantera olika svarsgrupper och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet. Som servicehandläggare behöver du vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationer kräver. Det krävs att du under ett samtal kan växla mellan olika verksamhetssystem eller hantera flera separata frågeställningar, eller att anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggningen eller inflöde i köer.
Din ansökan
Just nu pågår ett pilotprojekt i Stockholms stad där vi provar att rekrytera utan att du som kandidat skickar in ditt personliga brev. Detta genomförs på ett antal utvalda rekryteringar. Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och tydligt på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. För kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen kan personprofilstest och färdighetstest komma att användas.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.