Kontaktcenterchef

Arbetsbeskrivning

Kommunikationsavdelningen

Arbetsplatsbeskrivning
Kontaktcenter är invånarnas, näringslivets och andra intressenters ingång till vägledning, service och information om kommunens verksamhet och tjänster. Kontakcenter avlastar och stödjer förvaltningarnas verksamheter samtidigt som centret bidrar till verksamhetsutveckling. Kontakterna sker via telefon, digitala kanaler och fysiska möten. Merparten av medarbetarna sitter samlade, men centret har också några medarbetare i andra lokaler. Det är idag en välfungerande verksamhet med ett gott bemötande och hög servicenivå. Kontaktcenter är en enhet på kommunikationsavdelningen och består av 24 medarbetare. Du rapporterar till kommunikationschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter
Som enhetschef har du fullt ansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Du ska leda, företräda och säkra arbetet inom enheten, samt medverka till verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring med invånare och näringsliv i fokus. Till din hjälp har du en processledare och en verksamhetsutvecklare, samt stöd med schema och bemanning. Du ska vidareutveckla arbetet med överenskommelser och återkoppling till förvaltningarna. Du kommer att delta i arbetet med att uppdatera målbilden för kommunens Kontaktcenter.

Ditt uppdrag som chef för Kontaktcenter är av både strategisk och operativ karaktär.

Kompetenskrav
För att lyckas med ditt arbete ser vi att du har tidigare chefserfarenhet. Du är en god ledare med förmåga att motivera och engagera dina medarbetare. Du ser samarbete och goda relationer som en förutsättning för att lyckas med ditt uppdrag och är van att lösa frågor målinriktat och strukturerat. Du är nyfiken på och har förmåga att sätta dig in i våra verksamhetsfrågor och har en stark känsla för att ge god service såväl externt som internt. Du har en vilja att utveckla och förmåga att själv utvecklas i takt med verksamhetens förändring. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundserviceverksamhet i större organisationer och digitalisering av kundserviceverksamhet. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Daniela Hammer, kommunikationschef, tfn 036-10 57 34
Ingrid Bertels, facklig representant Vision, tfn 036-10 57 02



Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt kollektivavtal
  • Tillsvidare. 100 %. Tillträde 2017-02-01.
  • Publicerat: 29 november 2016

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024