Kontaktcenterchef

Kontaktcenterchef

Arbetsbeskrivning

Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.

– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier, inom både förvaltningar och bolag som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!

ARBETSUPPGIFTER
Kontaktcenter ska bli vägen in till Alvesta kommunkoncern. Genom kontaktcenter ska Alvesta kommunkoncern öka tillgängligheten och i hög grad kunna ge svar på frågor och ärenden redan vid första kontakten. Det ska vara enkelt att kontakta Alvesta kommun och dess bolag, såväl via telefon och digitala kanaler som besök. Nu söker vi dig, chef för vårt kommande kontaktcenter, som vill vara med och utveckla servicen och göra vardagen enklare för Alvesta kommuns invånare, företagare och bolags kunder. Inom ramen för kontaktcenter ska även intern service till förvaltningar, bolag och medarbetare organiseras. Organisatoriskt kommer du att tillhöra kommunledningsförvaltningen och din arbetsplats är förlagd till kansliavdelningen.
Arbetet med att möjliggöra och förbereda kontaktcenter har pågått under en tid och grunden är lagd för implementering i organisationen. Är du en person som drivs av utveckling? Har du tidigare erfarenhet av kontaktcenter och av att leda en verksamhet? Då är du personen vi söker!
Du ansvarar för uppbygganden av organisationen och skapandet av en fungerande struktur. Tillsammans med projektorganisationen för kontaktcenter skapas rätt förutsättningar för verksamheten. Du ska leda, företräda och säkra arbetet inom kontaktcentret samt medverka till utveckling och kvalitetssäkring med medborgaren i centrum. Vi räknar med uppstart runt årsskiftet 2021/2022. Kontaktcentrat beräknas omfatta ca 5 medarbetare. För rätt person är detta en fantastisk möjlighet att vara med på resan att utveckla ett koncerngemensamt ansikte utåt för Alvesta kommun.

Kontaktcenter blir en central del av helheten och det är viktigt att du är duktig på att bygga nätverk och skapa goda relationer. Kontaktcenter kommer vara förvaltningarnas och bolagens förlängda arm och det blir därför avgörande att du verkar för att bygga förtroende för kontaktcenters verksamhet i organisationen. Som kontaktcenterchef har utvecklings- och förändringsarbete stor betydelse liksom förmågan att driva en digital verksamhetsutveckling för att möta invånarnas och företagarnas behov i ett allt mer digitaliserat samhälle.
Arbstuppgifter
• Bygga upp ett välfungerande kontaktcenter i Alvesta kommun.
• Personal-, budget- och verksamhetsansvar.
• Operativ chef med nära ledarskap för daglig drift och bemanning samt främjande av delaktighet, engagemang och tillit tillsammans med medarbetarna.
• Driva utvecklingsarbete avseende digitalisering, kvalitet, service/bemötande såväl som utveckling a

KVALIFIKATIONER
• Du ska ha en adekvat högskoleexamen eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten.
• Tidigare ledarerfarenhet med personal- och budgetansvar i minst 3 år är ett krav.
• Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbete med strategiskt kundfokus, gärna från kundtjänst.

För att lyckas i rollen ser vi att du är en kommunikativ, lyhörd och tydlig ledare som vågar fatta beslut. Vidare är du en god kommunikatör van vid att föredra ärenden i olika sammanhang med förmåga att anpassa dig till olika målgrupper. Du är bra på att bygga nätverk över organisationsgränser, och skapar tillitsfulla, värdeskapande relationer. Du är duktig på att bygga arbetsteam och har ett coachande förhållningssätt. Du är resultatorienterad och lösningsfokuserad. Du har förmåga att omsätta behov till verksamhetsnytta och förstår hur god service ska organiseras och levereras.
Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.


ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf. Personalchef Monica Sjölin
0472-152 20
Personalkonsult Frida Bratell
0472-15205
Kanslichef Lisa Åberg
0742-15024
IT-chef Lasse Johansen
0472-155 06
Personalassistent Sandra Erlandsson
0472 – 150 31

Sammanfattning

Besöksadress

Centralplan 1 Alvesta
None

Postadress

Centralplan 1
Alvesta, 34280

Liknande jobb


Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024

Team Manager Kundservice

Team Manager Kundservice

11 november 2024