OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Danderyds kommun! Här möter vi invånarnas behov genom hela livet. Vi kombinerar den moderna trädgårdsstaden med en hållbar stadsmiljö. Vi är ca 1750 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. Vi vill att varje medarbetare ska känna arbetsglädje och stolthet samt genom sitt uppdrag bidra till kommunens utveckling. Danderyds kommun ska bli Sveriges bästa kommun att leva, bo och verka i enligt kommunens nya vision. Vill du vara med på vår resa?
Kommunikationsavdelningen driver idag Information Danderyd, kommunens servicecenter i Mörby Centrum. Under 2017 startade vi en spännande resa med att utveckla Information Danderyd till ett modernt kontaktcenter som erbjuder en väg in till kommunen. Vårt uppdrag är att ge service till medborgare och företag som kontaktar kommunen via telefon, besök, digitala kanaler och sociala medier samt att avlasta förvaltningarna med att hantera enklare ärenden. Genom dessa uppdrag bidrar vi även till utveckling av kommunens service och tjänster.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta i det nuvarande Information Danderyd med att ge information och svara på frågor, hantera olika ärenden, ta emot besök och ge service till besökare. Du kommer också att vara delaktig i utvecklingen av det nya kontaktcenter som ska etableras i nybyggda lokaler i Mörby Centrum under slutet av 2019. Tillsammans med våra kollegor i kommunen kommer vi att utforma nya arbetssätt som ska ge bättre och snabbare service via flera kanaler till våra medborgare och företag.
Vi använder smarta lösningar och nås via flera kanaler på det sätt som medborgaren själv väljer. En annan viktig del av vårt uppdrag är att stödja kommunens övriga verksamheter och aktivt bidra till utvecklingen av effektivare arbetssätt och lösningar i kommunen.
Du kommer initialt att ingå i ett team med 7 kollegor. I takt med att kontaktcentret utvecklas kommer vi att bli fler personer.
KVALIFIKATIONER
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som gillar att arbeta i team där du bidrar med en genuin servicekänsla. Du arbetar lösningsorienterat och strukturerat. Din välutvecklade förmåga att kommunicera och skapa förtroende med både medborgare och kollegor gör att det är enkelt att samarbete med dig. Du är allmänbildad och engagerad i samhällsfrågor.
Vi söker dig med följande kvalifikationer:
• Flerårig dokumenterat erfarenhet av arbete med kundtjänst eller kontaktcenter.
• Mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta med verksamhetsdrivet IT-stöd samt ärendehantering.
• Förmåga att snabbt ta sig an nya systemstöd med fokus på nytta och utvecklingsmöjligheter.
• Strukturerat arbetssätt med förmåga att prioritera i en komplex miljö vilket ställer krav på en god simultanförmåga.
• Mycket goda kunskaper i att uttrycka sig på såväl svenska som engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning, högskoleutbildning samt vana att arbeta med digital kommunikation. Även erfarenhet av kund- och ärendehanteringssystemet Artvise och/eller växeltelefoni är meriterande. Du kommer ställas inför många nya frågeställningar vilket kräver att du är lyhörd, nyfiken och har ett mycket gott omdöme.
Söker du efter ett jobb där du kan göra nytta vare dag och hjälpa människor att hitta rätt i samhället? Då har du kommit rätt. Välkommen till oss i Danderyd.
ÖVRIGT
Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt då urval och intervjuer kommer ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan tidsfristen utlöper.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.
Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kontaktcenterchef Gyda Refslund