OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor? Vi söker nu en ny medarbetare till Solna stads kontaktcenter.
Om tjänsten
Solna stad växer rekordsnabbt. Att ge god service till medborgare och företagare är viktigt för staden, och för att möta invånarnas behov och förväntningar förstärker vi därför stadens kontaktcenter. Kontaktcenter är första vägen in i Solna och har uppdraget att lösa de allra flesta frågor. I arbetet ingår att ha kontakt med stadens invånare, besökare och företagare för att informera och svara på frågor om stadens alla verksamheter. Servicen omfattar alla kanaler, såväl telefon och e-post som sociala medier samt fysiska besök.
På Kontaktcenter värdesätter vi god serviceanda, engagemang och flexibilitet för att skapa arbetsglädje och nå resultat. Du ska tycka om att arbeta i grupp, ha ett eget driv och vara prestigelös.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är engagerad och har förmåga att skapa förtroende i ditt arbete och gillar att arbeta med människor. För att lyckas i rollen är ett stort intresse för problemlösning och god samarbetsförmåga viktigt. Du har förmågan att bearbeta och hantera mycket information, samt en hög digital kompetens då du kommer att jobba i flera olika ärendesystem.
Relevant högskoleutbildning och erfarenhet av att ha jobbat i kommun tidigare är meriterande. Du ska vara en duktig skribent med en god kommunikativ förmåga. Du kommer dagligen ställas inför flertalet frågor och funderingar vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad samt har ett gott omdöme och en positiv inställning.
Du är trygg med att använda flera olika kommunikationskanaler såsom telefon, personligt möte, sociala medier, Office365 och e-post. Du har även god datorvana och rör dig lätt mellan olika IT-system. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Fler språkkunskaper är meriterande, inte minst finska.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i den här rekryteringen.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett vikariat på heltid tills den 31 december 2021, med eventuell möjlighet till förlängning.
På kontaktcenter arbetar 13 kunniga och serviceinriktade medarbetare som stöttar och hjälper varandra i alla frågor. Kontaktcenter behöver liksom Solna stad ständigt utvecklas för att möta invånarnas och företagarnas behov och förväntningar. Här får du möjlighet att bidra till den utvecklingen med ditt driv och engagemang.
Mer information och ansökan
Du ansöker enkelt utan CV eller Personligt brev senast den 2021-09-07. När du söker kommer möjligheten att bifoga filer att finnas, men vi ber dig att trots det inte bifoga någonting utan endast besvara de frågor som ställs i samband med din ansökan. Dina skriftliga svar på frågorna kommer att beaktas som ett första skrivprov samt utgöra urvalet för nästa steg i processen, de filer som bifogas kommer inte att öppnas. Urvalsarbetet kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen kommer att bestå utav screeningstester, telefonintervju med rekryterare, intervju samt referenstagning.
Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till Angelica Tessmar, kontaktcenterchef, angelica.tessmar@solna.se eller 08-746 13 33. Facklig kontaktperson är Marika Lindhagen, marika.lindhagen@solna.se, Vision.
Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Sista arbetsdagen är den 31 december 2021, men med eventuell möjlighet till förlängning.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.