Kontaktcentermedarbetare

Kontaktcentermedarbetare

Arbetsbeskrivning

Varmt välkommen till Forshaga kommun!


Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag!


Forshaga kommun ligger i södra Värmland, två mil norr om Karlstad med goda kommunikationer. Här bor 11 500 invånare med nära till både service och natur. Här finns ett rikt föreningsliv inom idrott, kultur och fritid. Företagen i Forshaga kommun mår bra. De flesta är små – men de är många!


Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter.


Kommunledningsstaben är kommunens centrala stöd till organisationen. Här samlas ekonomikontor, personalkontor, kommunledningskontor samt kultur- och fritidsenhet.

Kommunledningskontoret har till uppgift att stödja, leda och utveckla styrning och ledning inom den kommunala organisationen. Kontoret består av bland annat kompetenser för att upprätthålla och utveckla politiska beslutsprocesser och ärendehantering, verksamhetsutveckling, kommunikation, samhällsutveckling samt stöd till näringslivet.



Beskrivning
I Forshaga kommun värdesätter vi det goda mötet.

Tillgänglighet och bemötande är viktigt i vår service till invånarna. För att kunna arbeta på ett tydligare sätt för invånarna med information, vägledning och service kommer vi att bygga upp ett kontaktcenter under 2022. Vi rekryterar därför två medarbetare till vår nuvarande reception och blivande kontaktcenter, placerad i kommunhuset.

Kontaktcenter arbetar med att bemanna vår telefonväxel, ta emot besökare och svara på inkommande frågor via telefon, e-post och sociala medier. Kontaktcenter är och kommer vara invånarnas första kontakt med vår kommun och är därför en viktig resurs i vår verksamhet. Vårt mål är att ge våra invånare ett bra bemötande, en hög servicegrad och att öka kommunens tillgänglighet.

Vi söker därför dig som kan konsten att skapa goda möten, sprida positiv energi och bygga relationer. Med god kommunikation och lika delar struktur och nyfikenhet sätter vi invånarens rättigheter och besökarnas och kundernas upplevelse i fokus.

Arbetsuppgifter
I rollen som kontaktcentermedarbetare är du länken mellan invånarna och våra verksamheter. Du förmedlar information, vägleder och kopplar samman invånarna med rätt person inom vår organisation. För detta krävs att du har ett eget driv och intresse av att söka den information du behöver. I arbetet ingår att hantera digitala tjänster, system, sociala medier samt enklare handläggning. Införandet av ett kontaktcenter kommer innebära löpande kompetensutveckling, i form av information och utbildning. 

Vem är du?

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som kan konsten att skapa goda möten, sprida positiv energi och bygga relationer. Du är serviceinriktad, strukturerad, nyfiken, initiativrik och motiveras av att hitta lösningar för att hjälpa andra. Du förhåller dig professionellt på ett sätt som är anpassat till situationen.

Du behöver trivas med att arbeta både självständigt och i grupp. Du är bra på att samarbeta och trygg i dig själv och din roll. Du tycker om att lära dig nya saker och att föra kunskapen vidare till andra. Du kan arbeta strukturerat men samtidigt växla mellan olika arbetsuppgifter, även under stressiga situationer.

Kvalifikationer
- gymnasieutbildning och gärna relevant vidareutbildning
- erfarenhet från ett serviceinriktat arbete
- förmåga att snabbt söka, ta till dig information från olika källor och tolka, förmedla den på ett lättförståeligt sätt
- mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket så väl i tal som i skrift
- god datorvana, då vi arbetar i flera system samtidigt.

 

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av att arbeta på kontaktcenter, reception eller kundtjänst
- ytterligare språkkunskaper
- erfarenhet och kunskaper om kommunal eller annan offentlig verksamhet eller organisation.





Villkor
Provanställning kan komma att tillämpas.



Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Bolånehandläggare till nischbank i Linköping

Bolånehandläggare till nischbank i Linköping

1 november 2024

Minoritetshandläggare, samisk samordnare

Minoritetshandläggare, samisk samordnare

29 oktober 2024

29 oktober 2024

29 oktober 2024