Kontaktcentermedarbetare, Danderyds kommun

Kontaktcentermedarbetare, Danderyds kommun

Arbetsbeskrivning

Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt.

Kommunens servicecenter i Mörby Centrum (tolv minuter från T-Centralen) startade under 2017 en spännande resa till ett modernt kontaktcenter som ger service till medborgare och företag via digitala kanaler, telefon och besök. Genom att hantera medborgarärenden för kommunens förvaltningar bidrar kontaktcentret till att avlasta handläggarna i deras arbete. Kontaktcentrets kunskap om Danderydsbornas behov och önskemål är en viktig del i utvecklingen av kommunens service och tjänster.

Har du som vi ett stort intresse för service och smarta lösningar? Är du engagerad, nyfiken och snabb på tangentbordet? Då vill vi träffa dig. Tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare hos oss på kontaktcenter tillhör du ett härligt team bestående av sju medarbetare. Din primära arbetsuppgift är att ge service till invånarna och företag gällande kommunens tjänster. Det kan variera mellan allt från ansökan om bygglov, hjälp med hemtjänst, frågor gällande förskola/skola till hantering av fel och synpunkter.

Tillsammans med våra kollegor i kommunen utformar vi nya effektiva arbetssätt som ska ge bättre och snabbare service till Danderydsborna. Kontaktcenter bidrar på detta vis till verksamhetsutveckling och nya lösningar i kommunen. Vi utvecklar smarta lösningar och nås via flera kanaler på det sätt som medborgaren själv väljer. Ditt bidrag är viktigt i denna utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• dokumenterad erfarenhet av flerårigt arbete med kundservice eller kontaktcenter med lösningsorientering i fokus.
• välutvecklad förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt på svenska med anledning av att arbetet innebär många kontakter i både fysiska möten, telefon och text.
• erfarenhet av digitalt arbetssätt med Microsoft 365 som arbetsredskap.
• dokumenterad erfarenhet av att arbeta med verksamhetsdrivet IT-stöd samt ärendehantering.
• en förmåga att snabbt ta dig an nya systemstöd med fokus på nytta.
• ett sinne för digitala utvecklingsmöjligheter.
• tidigare erfarenhet av att driva verksamhetsutveckling, tillsammans med dina kollegor.
• goda kunskaper i det engelska språket.

Det är även meriterande om du har:
• arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning och digital kommunikation.
• högskoleutbildning.

Vi söker dig som är samhällsengagerad och som drivs av att arbeta i team och bidra med en genuin servicekänsla. I ditt arbete är du strukturerad och kan prioritera i en komplex miljö, vilket ställer krav på en god simultanförmåga och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Din välutvecklade förmåga att kommunicera och skapa förtroende hos både medborgare och kollegor gör att det är enkelt att samarbeta med dig. Du kommer dagligen att ställas inför många nya frågeställningar i ditt arbete vilket kräver att du är lyhörd, informationssökande samt har ett mycket gott omdöme. Vidare är du stabil och hanterar stress på ett konstruktivt sätt.

ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.

Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kontaktcenterchef Gyda Refslund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Danderyds kommun, Kontaktcenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2023
  • Ansök senast: 29 december 2023

Besöksadress

Djursholms slott Djursholm
None

Postadress

Box 66
Djursholm, 18205

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024