Kontaktcentermedarbetare i Solna stad, vikariat

Kontaktcentermedarbetare i Solna stad, vikariat

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor och medborgarservice? Vi söker medarbetare till Solna stads kontaktcenter!

Om oss

Solna stads kontaktcenter är arbetsplatsen för dig som vill vara med och göra skillnad i människors vardag, både för stadens medborgare och för de som arbetar här eller som besöker oss.

Hos oss kommer du att arbeta med stimulerande frågor i en av Sveriges snabbast växande kommuner. Kontaktcenter är första vägen in Solna stad. Vi arbetar på uppdrag av stadens förvaltningar och ska avlasta dessa genom att ge svar på de frågor som medborgare och företag har till staden.

Vad innebär arbetet?

Att ge god service till medborgare och företagare är viktigt för Solna stad.

I uppdraget ingår bland annat:

- Bemanning av stadens telefoni, svara på frågor och vägleda våra medborgare i telefon.
- Svara på frågor och hantera ärenden som inkommer skriftligt.
- Ta emot besök, hantera ärenden och svara på frågor i stadshusets reception
- Ge god service och bemötande till de som tar kontakt med staden i något ärende.

På Kontaktcenter värdesätter vi god serviceanda, engagemang och flexibilitet för att skapa arbetsglädje och nå resultat. Du ska tycka om att arbeta i grupp, ha ett eget driv och vara prestigelös.

I rollen krävs en hög nivå av service och lösningsfokusering. Du förväntas att löpande ta del av information och instruktioner både muntligt och skriftligt, för att kunna svara rätt på frågor och vägleda våra medborgare rätt. Du kommer att arbeta i många olika verksamhetssystem.

 Vem söker vi?

Vi söker dig som är engagerad och skapar förtroende i ditt arbete samt gillar att arbeta med människor. Du ska tycka om att arbeta i grupp, ha ett eget driv och vara prestigelös.

För att lyckas i rollen är allmänbildning och ett stort intresse för problemlösning viktigt. Du är en ambassadör för Solna med en förmåga att bearbeta och hantera mycket information. Du är påläst och uppdaterad på senaste informationen som du på ett enkelt sätt sammanfattar för att vägleda våra medborgare som söker kontakt, oavsett om det är på svenska eller engelska. Fler språkkunskaper är meriterande, inte minst finska.

Du kommer dagligen ställas inför nya frågor, möten och utmaningar som ställer krav på lyhördhet och ett relationsskapande arbetssätt. Du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad samt har ett gott omdöme och en positiv inställning. Du är noggrann med att informationen du ger är korrekt samt arbetar strukturerat och med tydliga rutiner. 

Meriterande för tjänsten är:

- Relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdigt.
- Erfarenhet av att ha jobbat i kommun eller myndighet.
- Erfarenhet av arbete i ett kontaktcenter för kommun eller annan myndighet eller likvärdigt servicearbete.
- Erfarenhet av arbete i reception eller likvärdigt servicearbete.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen. 

 Vårt erbjudande

Vi erbjuder ett vikariat till och med 2025-01-05 med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde så snart som möjligt eller eller enligt överenskommelse. 

På kontaktcenter arbetar 12 kunniga och serviceinriktade medarbetare som stöttar och hjälper varandra i alla frågor. Kontaktcenter behöver liksom Solna stad ständigt utvecklas för att möta invånarnas och företagarnas behov och förväntningar. Här får du möjlighet att bidra till den utvecklingen med ditt driv och engagemang.

 Mer information och ansökan

Du ansöker utan CV eller personligt brev.

Du ansöker genom att besvara de frågor som ställs i samband med din ansökan senast torsdagen den 7 mars 2024. Dina svar ska tydligt ge en bild av dig som person och din arbestlivserfarenhet. 

Dina skriftliga svar på frågor kommer att beaktas som ett första skrivprov samt utgöra urvalet för nästa steg i processen.

Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig chef Angelica Tessmar,  angelica.tessmar@solna.se eller 08-746 13 33. Facklig kontaktperson inom Vision nås via Solna stads kontaktcenter 08-746 10 00.

Urvalsarbetet kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen kommer att bestå utav screeningstester, telefonintervju med rekryterare, intervju med ansvarig chef samt referenstagning.

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.



Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor.



Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024