Kontaktcentermedarbetare i Solna stad, vikariat till och med 31/8

Kontaktcentermedarbetare i Solna stad, vikariat till och med 31/8

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor? Vi söker nu en ny medarbetare till Solna stads kontaktcenter.



Om tjänsten
Solna stad växer rekordsnabbt. Att ge god service till medborgare och företagare är viktigt för staden, och för att möta invånarnas behov och förväntningar förstärker vi därför stadens kontaktcenter. Kontaktcenter är första vägen in i Solna och har uppdraget att lösa de allra flesta frågor. I arbetet ingår att ha kontakt med stadens invånare, besökare och företagare för att informera och svara på frågor om stadens alla verksamheter. Servicen omfattar alla kanaler, såväl telefon och e-post som sociala medier samt fysiska besök. 

I denna roll kommer du arbeta inne på vårt kontaktcenter och med extra fokus på utlämnande av allmänna handlingar. 

På Kontaktcenter värdesätter vi god serviceanda, engagemang och flexibilitet för att skapa arbetsglädje och nå resultat. Du ska tycka om att arbeta i grupp, ha ett eget driv och vara prestigelös.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är engagerad och skapar förtroende i ditt arbete samt gillar att arbeta med människor. För att lyckas i rollen är ett stort intresse för problemlösning och god samarbetsförmåga viktigt. Du har förmågan att bearbeta och hantera mycket information som du kan sammanfatta på ett lättförsåeligt sätt och vägleda våra medborgare som söker kontakt. Du har ett gott omdöme och är noggrann med att informationen du ger är korrekt och känner dig trygg i att arbeta under eget ansvar. Du har en hög digital kompetens då du kommer att jobba i flera olika ärendesystem.

Relevant högskoleutbildning och tidigare erfarenhet av att ha jobbat i kommun är meriterande. Det är också meriterande med erfarenhet av utlämnande av allmän handling eller liknande arbetsuppgifter. Du ska vara en duktig skribent med en god kommunikativ förmåga både på svenska och engelska. Du kommer dagligen ställas inför flertalet frågor och funderingar vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad samt har ett gott omdöme och en positiv inställning. 

Du är trygg med att använda flera olika kommunikationskanaler såsom telefon, personligt möte, sociala medier, Office365 och e-post. Erfarenheter av att arbeta i LEX och E-arkiv är meriterande. Du har även god datorvana och rör dig lätt mellan olika IT-system. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Fler språkkunskaper är meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i den här rekryteringen. 

Vårt erbjudande
På kontaktcenter arbetar 12 kunniga och serviceinriktade medarbetare som stöttar och hjälper varandra i alla frågor. Kontaktcenter behöver liksom Solna stad ständigt utvecklas för att möta invånarnas och företagarnas behov och förväntningar. Här får du möjlighet att bidra till den utvecklingen med ditt driv och engagemang.

Mer information och ansökan

Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Sista arbetsdagen är den 31 augusti 2022, men med eventuell möjlighet till förlängning.
Du ansöker utan CV eller Personligt brev genom att endast besvara de frågor som ställs i samband med din ansökan senast den 2022-03-27. Dina skriftliga svar på frågorna är din ansökan. Dina svar kommer att beaktas som ett första skrivprov samt utgöra urvalet för nästa steg i processen. När du söker kommer möjligheten att bifoga filer att finnas, men vi ber dig att trots det inte bifoga någonting. Filer som bifogas kommer inte att öppnas.

Urvalsarbetet kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen kommer att bestå utav screeningstester, telefonintervju med rekryterare, intervju samt referenstagning.

Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till Angelica Tessmar, kontaktcenterchef, angelica.tessmar@solna.se eller 08-746 13 33. Facklig kontaktperson är Marika Lindhagen, marika.lindhagen@solna.se, Vision.


-----



I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna Stad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024