Kontaktperson inom LSS

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg samt hemsjukvård. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter och sjuksköterskor. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.

Arbetsuppgifter


• Arbetet innebär att ge stöd utifrån den enskildes individuella behov.
• Ett värdigt bemötande och en individuellt anpassad hjälp är en förutsättning för att den enskilde ska tillförsäkras goda levnadsvillkor.
• I arbetet ingår att motivera och hjälpa personen att genomföra och vara delaktig i olika typer av fritidsaktiviteter som kan tänkas att förekomma utifrån den enskilde personens egna önskemål.
• Som kontaktperson inom LSS kommer du att vara ett stöd och en vägledning på fritiden till en kille i övre tonåren.
• Arbetet innebär att exempelvis åka och fiska, gå på bio, fika med mera. Allt efter personens egna önskemål och genomförandeplan.

Kvalifikationer


• Kunskaper om LSS insatser, olika funktionshinder och dess konsekvenser, hjälpmedel och alternativ kommunikation samt förmåga att omsätta kunskapen i det praktiska arbetet är ett krav.
• Erfarenhet av arbete inom området är en merit.
• Erfarenhet av att ha arbetat med personer som har en autism diagnos eller psykiatriska diagnoser.
• Goda kunskaper om ett gott förhållningssätt, ett gott bemötande, lyhördhet inför personens behov samt ett lugnt arbetssätt och tålamod är ett krav.
• Du ska ha en god initiativförmåga då uppdraget kräver att du kommer med förslag på aktiviteter.
• Du ska klara av att arbeta självständigt.
• Personlig lämplighet är av stor betydelse.
• Körkort är önskvärt, dock inget krav.


Anställningsvillkor
Uppdraget är ca 2-3 tillfällen /månad efter överenskommelse med brukaren. Arbetet kommer främst att ske på eftermiddags- och kvällstid samt på helger. Ersättning betalas ut i form av arvode och omkostnadsersättning och baseras på uppdragets omfattning samt geografiska spridning. Det är 1 månads uppsägningstid.

Kontaktperson
Enhetschef Sandra Sjögren, 0240-869 60

Facklig Kontaktperson
Kommunal Camilla Lönnqvist, 0240-866 90

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 23 december 2016. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun Ludvika
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Arvode och omkostnadsersättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 december 2016

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


21 november 2024