OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20223655
Arbetsuppgifter
Nu söker funktionsstödsförvaltningen en kurator till kontaktpersonsverksamheten. Kontaktpersonsverksamheten verkställer beslut om Kontaktperson med stöd av LSS 9 § 4p till personer med funktionsnedsättning. En kontaktperson ska vara en medmänniska som kan underlätta för den enskilde att leva ett självständigt liv genom att minska social isolering, ge hjälp till att delta i fritidsaktiviteter samt ge råd i vardagssituationer.
Vanliga arbetsuppgifter i rollen som kurator:
• att efter beställning från myndigheten, träffa brukaren för att kartlägga behov, önskemål och intressen.
• rekrytera kontaktpersoner.
• matcha kontaktperson och brukare samt verkställa beslut.
• följa upp pågående beslut samt handleda kontaktpersoner.
• dokumentera enligt gällande rutiner för anteckningar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en adekvat 3 årig högskoleutbildning med social-eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan för yrket relevant utbildning. Arbetet kräver en god kunskap om LSS och funktionsnedsättningar så du behöver ha tidigare erfarenhet av arbete inom LSS samt arbete med personer inom autismspektrum. Har du erfarenhet av tydliggörande pedagogik ser vi det som meriterande.
Vidare behöver du ha tidigare erfarenhet av arbete med matchning av brukare och personal. Erfarenhet av systemen Lifecare eller procapita är meriterande
Vi lägger stor vikt vid din förmåga och vana att möta människor med olika bakgrund och erfarenhet och uppdraget kräver ett mycket strukturerat och systematiskt arbetssätt. Arbetet innebär en hög grad av självständighet men samtidigt en mycket god samarbetsförmåga.
Om arbetsplatsen
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag.
Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98