OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning är beläget i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och med tillgång till flera strandbad.
Våra 1 600 medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att våra verksamheter håller en hög kvalitet med våra invånare i fokus.
Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av mod, respekt, tydlighet och hjälpsamhet. För att nå dit krävs ett nära ledarskap som kännetecknas av personlig mognad och tydlighet samt att du som medarbetare bidrar med ett aktivt medarbetarskap.
Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för funktionsnedsättning är en del av avdelningen för vuxnas socialtjänst i Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning och ansvarar för myndighetsutövningen enligt SoL och LSS.
Enheten ansvarar också för stadsdelens kontaktverksamhet med uppdraget att möta brukares specifika behov genom att rekrytera och matcha beviljade insatser kontaktperson och korttidsfamilj. På enheten arbetar 22 biståndshandläggare, en färdtjänsthandläggare, en kontaktsekreterare och tre administratörer. Arbetet leds av två biträdande enhetschef och en enhetschef. Avdelningens vision genomsyrar hela verksamheten; Effektiva arbetssätt leder till ökad självständighet. Samverkan är ledordet i vår vardag. Tillsammans och med invånarna gör vi skillnad.
Arbetsbeskrivning
Som kontaktsekreterare är ditt uppdrag att rekrytera, anställa och matcha kontaktpersoner och korttidsfamiljer och verkställa dessa beställningar enligt Lagen om stöd till vissa funktionshindrade och Socialtjänstlagen för förvaltningens hela socialtjänst. I uppdraget ingår även att dokumentera, redovisa i ersättningssystem samt följa upp och utveckla kvalitetsarbetet på enheten tillsammans med kollegor och ledning. Arbetet innebär flera dagliga kontakter och samverkan med olika aktörer, både internt och externt, samt att informera och handleda uppdragstagare och anhöriga.
Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning som har kunskap om gällande lagstiftning inom LSS och SoL. Det är meriterande om du har haft liknande uppdrag tidigare eller har erfarenhet av målgruppen. Som kontaktsekreterare träffar du både uppdragstagare, brukare och dess anhöriga. Det är viktigt att du är lyhörd, har individen i fokus och att du har en förmåga att skapa relationer och etablera kontakt med människor. Du trivs med att vara självgående, har förmågan att planera och strukturera samtidigt som du trivs i samverkan med andra. Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och ett gott bemötande är en självklarhet.
Övrigt
Vid anställning kommer vi att be om utdrag ur polisens belastningsregister.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.