OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med drygt 5500 anställda är kommunen en av Södertäljes största arbetsgivare. Här får du arbeta med det människor värderar högst i livet. Det kräver hög kompetens och stort engagemang. Därför satsar vi på personalens kompetensutveckling, personligt inflytande över arbetstiden och arbetets utformning, på friskvård och mångfald. Vill du arbeta med och för människor är du välkommen till oss! ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Enhet för barn och ungdomar, Placeringsenheten söker Kontaktsekreterare 39/39 from 2007-02-15, ev tidigare Tillsvidaretjänst Placeringsenheten ansvarar för rekrytering, utredning, tillsättning och utbildning/handledning av familjehem och kontaktpersoner/kontaktfamiljer. Dessutom ansvarar enheten för kommunens jourfamiljehem. Enheten består av en resultatenhetschef, tre kontaktsekreterare, en jourhemsansvarig/familjehemssekreterare samt fem familjehemssekreterare. Dina arbetsuppgifter blir att utreda ansökningar om kontaktperson/kontaktfamilj, att rekrytera och utreda nya kontaktpersoner och kontaktfamiljer samt att genomföra tillsättning av kontaktpersoner/familjer. Dessutom att följa upp kontaktärenden samt svara för stöd och handledning till kontaktpersoner/familjer. Som medarbetare inom barn- och ungdomsenheten kommer du att erbjudas utbildning, handledning och stöd. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som strävar efter att utveckla arbetet och där humor och värme kännetecknar arbetsklimatet. Här i Södertälje har vi ett utvecklingsavtal där medel är avsatta för kompetensutveckling. Vi har också friskvårdstimme, fruktkorg och årlig friskvårdsdag. Vi har tillgång till friskvårdsanläggningen Gröndal. KVALIFIKATIONER Socionomexamen samt erfarenhet av arbete med barn och ungdomar. Körkort är nödvändigt för tjänsten och sökande måste räkna med kvällstjänstgöring ibland.