Kontaktsekreterare/Socialsekreterare till Socialförvaltningen Centrum

Kontaktsekreterare/Socialsekreterare till Socialförvaltningen Centrum

Arbetsbeskrivning

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg, Majorna, Linné, Örgryte och Härlanda ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till insatser för en jämlik stad. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en mer likvärdig och effektiv socialtjänst som utgår från evidens och erfarenhet.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i stadens hjärta - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta på en positiv och stimulerande arbetsplats med positiva, engagerade och kompetenta kollegor? På Familjehemsenheten i Centrum arbetar närmare 50 personer med familjehem, placerade barn, kontakt- och stödverksamhet samt rekrytering och utbildning av familjehem och andra uppdragstagare. Enheten servar i första hand socialförvaltningen Centrum (tidigare Centrum, Majorna-Linné och Örgryte-Härlanda) med kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Vi söker nu en socialsekreterare till kontakt- och stödverksamheten.

Du kommer som kontaktsekreterare ingå i en grupp om fyra personer. Det finns också en 1:e socialsekreterare kopplad till kontakt- och stödverksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att rekrytera, utreda, utbilda och handleda kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Du kommer både att handleda uppdragstagare individuellt och ibland i grupp. I dina arbetsuppgifter ingår även ekonomisk administration och avtalsskrivning med kontaktpersoner och kontaktfamiljer.

Arbetsgruppen präglas av gemensamt ansvarstagande. Vi erbjuder dig ett tydligt uppdrag, stor möjlighet till delaktighet, kompetenta och engagerade kollegor samt ett ledarskap som präglas av engagemang och närvaro. Vi har extern handledning i grupp och ett gott administrativt stöd.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan examen som rekryterande chef bedömer likvärdig. Du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt har körkort vilket är ett krav för tjänsten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med kontaktfamiljer/personer, familjehem eller barn och unga inom socialtjänsten. Likaså är utbildning i att utreda och handleda kontaktfamiljer och/eller familjehem meriterande.

I tjänsten behöver du samarbeta med dina kollegor,
samtidigt som du också behöver kunna agera på egen hand i olika situationer. För att vi ska kunna verkställa beslut om kontaktpersoner och kontaktfamiljer är det också viktigt att du är flexibel och ser möjligheter i ditt uppdrag.


Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 december 2024

Socialsekreterare till enhet stöd och försörjning

Socialsekreterare till enhet stöd och försörjning

18 december 2024

11 december 2024

Vikarierande socialsekreterare till mottagningsteamet Vuxen

Vikarierande socialsekreterare till mottagningsteamet Vuxen

18 december 2024