OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss: Familjehemsenheten, som är en egen enhet inom barnsektionen består av två kontaktsekreterare, nio familjehemssekreterare, en administrativ assistent samt en enhetschef.Vi söker nu ytterligare en kontaktsekreterare då vi kommer att utöka våra arbetsuppgifter genom uppföljning av kontaktpersoner och kontaktfamiljer.Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna består av rekrytering av kontaktfamiljer och kontaktpersoner samt uppföljning av uppdragstagarna.I arbetsuppgifterna ingår även att ordna utbildningsdagar och temakvällar. Kvalifikationer: Vi söker dig som har socionomexamen samt gärna någon vidareutbildning i intervjumetodik.Du får gärna ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Som person är du driftig och kan arbeta självständigt men även i team.Du har en god människokännedom, får lätt kontakt med andra och är lätt att samarbeta med.Du ser möjligheter och hittar nya vägar i rekryteringsförfarandet.Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.Vi erbjuder: Intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en arbetsgrupp som präglas av högt i tak, generositet och en hög ambition att utveckla och kvalitetssäkra arbetet.Vi erbjuder förutom extern handledning även deltagande i förvaltningens kompetensutvecklingsplan.Lön och andra förmåner: Individuell lönesättning tillämpas.Kollektivavtal finns.