OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Smartab söker nu en säljare som vill bli en viktig del av en fantastisk säljorganisation. Drivs du av att nå mål och att få kunder att växa? Vill du ha ett flexibelt jobb där ingen vecka är den andra lik? Då är du kanske den vi söker!
Smartab har en unik försäljningsorganisation med 29 lokala rullande butiker över hela landet. På central nivå har vi vår KAM-avdelning som hanterar de stora kunderna som finns spridda över hela landet. Nu behöver vi stärka upp avdelningen med en driven säljare som både hjälper oss att få in nya kunder och avtal men som förstås också ser till att våra befintliga kunder följs upp på ett professionellt sätt.
I dina arbetsuppgifter ingår prospektering, kundbesök, avtalsuppföljningar, deltagande på mässor, omvärldsbevakning och ansvar för egen säljbudget. Du kommer att jobba nära KAM-ansvarig och ni kommer gemensamt att sätta strategier och planera avdelningens arbete. Som stöd har du även hela säljorganisationen i form av distriktssäljare, försäljningschef och marknadschef. Att våra avtalskunder får bästa tänkbara service är viktigt för hela organisationen, från administration till lager.
Smartabs produkter är omtyckta och av hög kvalitet och vi har en stor styrka i vår lokala närvaro ute på plats hos kunderna.
Tjänsten är varierad, våra kunder kommer du att möta både på huvudkontoren men lika ofta ute i deras kärnverksamheter som tex tvätthallar och verkstäder, över hela Sverige. Hur din arbetsvecka ser ut planerar du mycket själv, men även i samråd med KAM-ansvarig.
Om dig
Du som söker har erfarenhet av att arbeta med uppsökande försäljning mot företagskunder. Du är van att arbeta digitalt med allt från CRM-system till prospektering genom olika plattformar. Du har goda kunskaper i Officepaketet och behärskar Excel på en god nivå. B-körkort är ett krav för tjänsten, likaså mycket god svenska i tal och skrift. Du behöver även behärska engelska i tal och skrift. I grunden har du som lägst en gymnasieutbildning.
Som person är du driven och strukturerad. Du tar ansvar för att nå uppsatta mål på ett välplanerat sätt. Självklart är du en relationsbyggare som inser att det stora jobbet börjar när affären är vunnen. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att möta människor i många olika situationer och roller.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Bra att veta
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. Rollen innebär resor och övernattningar är förekommande. Du utgår hemifrån men behöver ha möjlighet att arbeta från huvudkontoret i Uppsala någon/några dagar i veckan. 6v semester.
Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryteringskonsult Anna Nord på 018-470 71 12.
Rekryteringen sker löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet av att arbeta med uppsökande försäljning mot företagskunder.
Erfarenhet av CRM-system eller liknande systemstöd.
Goda kunskaper i Officepaketet och behärskar Excel på en god nivå.
B-körkort.
Mycket god svenska i tal och skrift.
God engelska i tal och skrift.
Gymnasieutbildning.
Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.