OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med över 130 varuhus i Tyskland, Österrike, Tjeckien, Nederländerna, Schweiz, Sverige, Luxemburg, Rumänien och Slovakien, cirka 13.000 anställda och en årsomsättning på över 2,85 miljarder Euro tillhör HORNBACH en av Europas största byggvaruhuskedjor.Det svenska huvudkontoret ligger i Göteborg, där också den första bygg - och trädgårdsmarknaden öppnades under 2003.Under våren 2005 öppnades den andra, då i Malmö.Sommaren 2008 öppnades vårt varuhus i Botkyrka utanför Stockholm, och vår expansion i Sverige fortsätter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Tre varuhuskontorister ska, genom ett nära samarbete, gemensamt ansvarar för utförandet av följande arbetsuppgifter: * Allmänna kontorsgöromål * Mottagningskontroll av följesedlar * Telefonväxel * Beställningar av kontorsmaterial * Posthantering * Kontroll och uppföljning av tidredovisning för medarbetarna i varuhuset * Kontroll och uppföljning av fakturor [Kunskaper i tyska liksom en god datorvana är ett krav.Erfarenheter av SAP R3 är meriterande.Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper så som struktur och noggrannhet, öppenhet för nya ideer samt ansvarskänsla.Du har lätt för att samarbeta och anser att problem är till för att lösas.Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare.Tillträde omgående.Halvtid 20 tim/vecka.Måndag-fredag Lön: Lön enligt överenskommelse.Vi erbjuder dig: * En dynamisk arbetsplats med spännande utmaningar * Goda utvecklingsmöjligheter * Bonus/premieprogram inom koncernen * Möjlighet att vara med och bygga upp ett nytt varuhus