Kontorist på advokatbyrå

Kontorist på advokatbyrå

Arbetsbeskrivning

Vill du bli den person som våra klienter och myndigheter möter när de ringer till oss eller kommer på fysiska besök? Är du duktig på att hålla många bollar i luften och dessutom väldigt noggrann? Har du hög servicekänsla och en god förmåga att jobba i ett team? Kan du uttrycka dig felfritt på svenska i tal och skrift och i vart fall hjälpligt på engelska? Har du ett vårdat yttre och ett vårdat språk? Då kan du vara den person vi söker.
Vi söker någon för huvudsaklig placering på vårt kontor i Växjö. Du ska svara i telefon, ta emot besök, serva våra jurister/advokat med allt från besöksbokning, tolkbeställning, aktuppläggning som posthantering och kaffekokning.
Du måste kunna jobba med flera saker i princip samtidigt och ha en god förmåga att prioritera rätt.
Tjänsten är på heltid från kl. 8 - 17 alla vardagar. Vi har inte arbete hemifrån utan allt arbete utförs från några av våra kontor. Den huvudsakliga placeringen blir på kontoret i Växjö, men i mindre omfattning förekommer tjänstgöring på övriga kontor, främst i samband med byråmöten eller utbildningar.
Då det är extremt viktigt för oss att du har en god förmåga att förstå och följa instruktioner ber vi dig som är intresserad att skicka ett mail till info@centrumadvokaterna.se där du anger att du är intresserad av tjänsten. Du får då en instruktion om vad ansökan ska innehålla. Ofullständiga ansökningar eller ansökningar som inte följer ovanstående kommer inte att beaktas.
Tjänsten har en lön på 22 000 kronor och om du inte kan acceptera lönen ber vi dig att inte söka tjänsten, då detta är ingångslönen. Lönen anpassas senare individuellt efter din prestation och de år företaget går bra ekonomiskt erhåller även de administrativa medarbetarna en bonus.
Tjänsten inleds med en upplärningsperiod om 14 dagar på vårt kontor i Olofström och denna upplärning sköts av någon av våra erfarna sekreterare.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning, är inte fackligt anslutna, men har avsättning till tjänstepension om 5% av lönen och ett friskvårdsbidrag på 300 kronor per månad som kan användas för de aktiviteter skatteverket godkänner.
Frågor besvaras av advokat Eva Johansson 0470 243 30.
Vi gör löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centrumadvokaterna Syd AB OLOFSTRÖM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2022
  • Ansök senast: 27 januari 2023

Besöksadress

Ö STORG 34
OLOFSTRÖM

Postadress

Ö STORG 34
OLOFSTRÖM, 29334

Liknande jobb


23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024