Kontors administratör

Kontors administratör

Arbetsbeskrivning

Rejlers befinner sig i en grymt spännande tillväxtfas som bolag och söker nu ersättare för att täcka upp ett vikariat i egenskap av en OCA till Rejlers kontor i Karlstad. Du kommer att få att brett administrativ ansvar och få möjlighet att arbeta i en serviceinriktad roll där en kunskap och erfarenhet för marknadsföring och kommunikation krävs.


Om tjänsten
Rejlers finns idag representerade i Sverige, Norge och Finland och samlar hela 2500 tekniska experter som tillsammans bildar en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Vi erbjuder tekniska konsulttjänster som skapar värde för våra kunder inom områdena: Energy, Buildings, Telecom, Industry & Infra. Genom att sätta samman experter med olika kompetenser tar vi fram innovativa, affärsmässiga och hållbara lösningar. Vi gör det med allt ifrån förstudier och planering till design, konstruktion, projektering och projektledning. Här på Rejlers i Karlstad sitter vi i nyrenoverade lokaler i Inre Hamn med Kaffeskrapan som närmaste granne. Vi är nästan 150 personer som sitter på 3 plan med en sammanlagd yta på 2500 m2. Som OCA är du en viktig ambassadör i att agera kulturbärare och bidra till ett positivt klimat på kontoret såväl mot dina kollegor som mot våra besökare. Rollen bjuder på en bra variation där du kommer att arbeta med olika kontaktytor. Förutom ett ansvar för att allt flyter så smidigt som möjligt på kontoret, kommer det att ligga stor vikt på kontorets events, kommunikation och sociala medier. Dina arbetsuppgifter innebär t.ex.:
· Kontorsadministration Hantering av t.ex. fakturor, post, kontorsmaterial, frukostservering, bidra till kontorets allmänna trivsel och att kontoret alltid visas från sin bästa sida. Du är kontaktperson för alla driftsfrågor, både internt men även mot leverantörer. Du för protokoll och driver arbetet för våra lokala regionsgrupp. · Löpande kontorsinfo Ansvar för utskick av allmän information till kontoren samt månadsbrev för Kontorsområde Mitt. Lika så ansvarar du för att se till att uppgifter på vårt lokala intranät är uppdaterad. · Reception Att vara spindeln i nätet och att med glädje ge våra besökare ett proffsigt bemötande, svara i telefon, bistå kollegor med administration kring bokning av resor, konferenser, representationsluncher, introduktion och support för nya kollegor. · Kontorsaktiviteter Planerar och håller i våra Afterworks och diverse events under året. Vi tycker att det är viktigt att ha #funatwork! · Arbetsmiljö I rollen ingår ett stort ansvar att tillsammans med Office Culture Manager följa upp och organisera regionens lokala arbetsmiljö- och hållbarhetsarbete för våra fyra kontor i kontorsområdet (Karlstad, Örebro, Västerås och Borlänge). Kvalifikationer Vi söker dig som är en starkt lysande kommunikativ och social stjärna med administrativt driv! Vi behöver dig som har ett stort intresse för service och en positiv energi som smittar av sig! Ditt arbetssätt är noggrant och då tjänsten innehåller varierande arbetsuppgifter är det viktigt att du har förmåga att organisera och strukturera ditt arbete. Som person bör du känna igen dig i adjektiv som tydlig, social, noggrann. Har du tidigare erfarenhet av liknande roll är det ett stort plus! För att passa i rollen ser vi att du minst har en gymnasial utbildning, gärna inom marknad och kommunikation samt att du räcker upp handen på tidigare erfarenhet av administrativt arbete, kommunikation samt planering och genomförande av olika events/happenings. Vi erbjuder ett vikariat på 100% på en stimulerande arbetsplats i ett bolag med stor framtidstro och högt i tak. I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Det är av yttersta vikt att du är ansvarstagande, drivande men också en lagspelare. Du har goda kunskaper i Office-paketet och ett sinne för teknik. Körkort är ett krav då du har ansvar för kontorets bilar.

Placering: Rejlers i Karlstad, Bergendorffsgatan 5B, Karlstad
Omfattning: Heltid på dagtid

Lön enligt överenskommelse. Fast månadslön.

Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år med start omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Har Du frågor kring rollen?Ring då till Annelie Bergwall Larsson på Best Bemanning & Rekrytering på telefon 076-609 22 88Din CV och ditt personliga brev vill vi ha snarast, dock senast den 10/7 2022.Ansöker gör du på: www.bestbemanning.nu/lediga-jobb

Sammanfattning

Postadress

Eskilsgatan 20
Eskilstuna, 63356

Liknande jobb


2 oktober 2024