OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordic Online är ett framgångsrikt tillväxtföretag inom internetmedia. Vi jobbar främst med rekrytering, marknadsföring och tillhandahåller sökmotorer för utbildning/kurser samt tjänsteförmedling i Norden. Verksamheten är uppdelad i tre affärsområden, Nordic Online Recruitment, Nordic Online Marketing & Nordic Online Education. Vi har utvecklat över 10 olika varumärken inom tre områden sedan starten 2008 och gått från 2 till 22 anställda under samma period. Vår målsättning är att bli en ledande aktör inom internetmedia med kontor och verksamhet i flertalet länder. Utöver detta så har vi antagit utmaningen att bli "Sveriges roligaste arbetsplats" med en företagskultur, ett arbetsklimat och en personaltrivsel utöver det vanliga. Vi söker efter en kontors- och ekonomiansvarig på heltid! Du kommer att jobba direkt under VD och ledning med fokus på att vara "spindeln i nätet", dvs en nyckelperson som ansvarar för: - Kundreskontra - Inkassoärenden - Påminnelsehantering till kunder - Löpande avstämningar och uppföljning avseende förfallna fakturor - Betalning av leverantörsfakturor - Telefonpassning Allmänna administrativa arbetsuppgifter såsom: - Inköp - Ha kontakter med vaktmästare, fastighetsskötare och leverantörer etc. - Anordna afterwork, julmiddagar, sommarfest - Posthantering och sortering - Månadsvis sammanställning av kvitton, fakturor och underlag - "Spindeln i nätet" på kontoret av den dagliga driften och ordningen. Några egenskaper vi tror att du som söker har: - Extremt ordningssam och noga - Har en bakgrund inom ekonomi och administration med minst 3 års erfarenhet av liknande tjänster - Du tar egna initiativ och bidrar med en positiv inställning
Kontaktpersoner på detta företaget
Ruben Bratt