OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vår vision är Hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån den statliga värdegrunden samt våra tre värdeord; trovärdig, modig, och helhetssyn.
Energimyndighetens kontor i Eskilstuna har gjort resan från gammal industrilokal till en modern och attraktiv arbetsplats, som 2019 vann priset Årets kontor. För Energimyndigheten är hållbarhetsperspektivet viktigt även när det gäller våra arbetssätt och lokaler. Vi jobbar med aktivitetsbaserad arbetsplats och strävar efter att ligga i framkant när det gäller att hitta nya smarta och digitala lösningar.
Vi söker nu dig som vill fortsätta arbetet med att förvalta och utveckla våra kontorslokaler så att de stödjer vår verksamhet på ett optimalt sätt.
Dina arbetsuppgifter
I rollen ingår;
• Ansvar för myndighetens kontors-och lokalutveckling, som är en viktig del av vårt aktivitetsbaserade arbetssätt och allemansrätt (vårt ”regelverk” för detta arbetssätt.)
• Förvaltning och utveckling av myndighetens kontorslokaler för att skapa en bra arbetsmiljö och i dialog med IT skapa bästa möjliga förutsättningar för ett ökande digitalt arbetssätt
• Utveckling, budget/uppföljning och avtalshantering inom Facility management, samt agera kontaktperson mot leverantörer, t.ex. städ, vaktmästeri, förtäring, mm.
I rollen ingår även att ansvara för myndighetens avtal för resehantering, inklusive uppföljning och sammanställning av statistik.
Din profil
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning, gärna i kombination med en relevant eftergymnasial utbildning. Du har aktuell och relevant erfarenhet av förvaltning och utveckling av kontorslokaler och inredning, gärna från verksamhet som arbetar aktivitetsbaserat. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av Facility Management, avtalshantering och leverantörskontakter. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av verksamhetsutveckling kopplat till arbetssätt och digitalisering, offentlig upphandling och resemanagement.
Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift, har goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du trygg och stabil, du arbetar bra tillsammans med andra, är lyhörd och har en god pedagogisk förmåga. Du är den som tar initiativ, är lösningsorienterad och som uppnår resultat. Du är serviceinriktad med ett intresse och en vilja att hjälpa andra.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Om oss
Energimyndigheten är förvaltningsmyndighet för tillförsel och användning av energi i samhället och arbetar därmed med hela energisystemet, inklusive förnybar energi, klimatinsatser, bättre teknik, trygg energiförsörjning och smartare energianvändning.
Tjänsten ingår i enheten Kund- och internservice, som är en av 5 enheter på avdelningen för Verksamhetsutveckling och -stöd.
Enheten inkluderar förutom lokalförsörjning intern kundservice, möten/event och administrativt stöd. Enheten består av 12 personer.
Övrigt
Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i våra nya fina lokaler i centrala Eskilstuna. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv.
Vi sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten.
Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidareanställning, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast den 26 mars 2023.
Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår hemsida - märk då din ansökan med dnr: 2023-3879.
Kontaktpersoner
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Helena Lund på telefon 016-542 06 75. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringskonsult Agneta Lund på telefon 070-3789402.
Fackliga kontaktpersoner
Eva-Karin Magnusson ST, Tel. 016-544 21 94
Mikaela Sahlin SACO-S Tel. 016-544 20 97