OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Miljömärkning Sverige har det övergripande ansvaret för miljömärkena Svanen och EU-Blomman i Sverige. Vi ska bidra till att Sveriges övergripande mål för konsumentpolitik uppfylls, det vill säga "att konsumenterna har makt och möjlighet att göra aktiva val". Bolaget ägs till 100 % av staten. Verksamheten har inget ekonomiskt vinstsyfte och finansieras dels genom en avgift från de företag som har miljömärkningslicenser, dels genom ett statligt bidrag.
Här erbjuds du att vara med och rädda världen lite grann varje dag! Vi har fokus på positiv utveckling och att ständigt förbättra. Det blir aldrig tråkigt då du får komma i kontakt med flera olika branscher och ständigt möta nya utmaningar.
Du får jobba med hållbarhet på alla plan – även med din egen! Vi erbjuder nämligen en modern och flexibel arbetsplats med stort fokus på friskvård, så som generöst motionsbidrag, sjukvårdsförsäkring och pausgympa.
Dina kollegor hittar du dels i vårt moderna aktivitetsbaserade kontor på Söder, dels på våra systerorganisationer inom miljömärkning runt om i Norden. Vi är stolta över det vi gör och firar våra framgångar – gärna med tårta och annat gott!
Låt din drivkraft bli en del av något större i Nordens starkaste miljömärkning!
Miljömärkning Sverige söker nu en kontorsadministratör, en omväxlande tjänst med varierande arbetsuppgifter. Tjänsten är tvådelad, dels blir du vårt ansikte utåt som ser till att våra besökare får ett varmt välkomnande och vår personal en trevlig och funktionell arbetsplats, dels arbetar du med registrering och administration av de licensansökningar som kommer in från företag som vill använda Svanen på sina produkter.
I kontorsansvaret ligger huvudfokus på internservice, posthantering och telefoni. För att trivas i den rollen är du kommunikativ, flexibel och prestigelös. Du är en person som gillar att serva kollegor och besökare och du blir kontorets värd/värdinna. Du tar ansvar och ser vad som behöver fixas. Vi tror att du har växel- och receptionsvana, samt erfarenhet från något tjänsteföretag, t.ex. hotell.
När du inte arbetar med ovanstående ingår du i Licensadministrationsteamet där i huvudsak följande arbetsuppgifter förekommer:
• Registrering av inkommande ansökningar i vårt CRM-system, Microsoft Dynamics CRM
• Förberedelse av ärenden för handläggning genom strukturering av dokumentation
• Beräkning av avgifter och förberedelse av faktureringsunderlag
• Fakturering i vårt ekonomisystem, Microsoft Dynamics NAV
• Utskick av licensbevis och certifikat till kunder som klarat Svanenkraven
• Stöttning av handläggare och kunder i administrativa frågor
För att trivas med ovanstående behöver du vara systematisk och noggrann. Du ska kunna kommunicera väl både på svenska och engelska. Mycket av kommunikationen med våra kunder sker per mail, men även per telefon. Du har god IT-kompetens, framför allt i MS Office. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av Microsoft Dynamics CRM eller liknande program. Har du tidigare erfarenhet av fakturering är det meriterande, men inget krav.
Gemensamt för båda delarna av tjänsten är kravet på serviceanda och god kommunikativ förmåga.
Naturligtvis delar du också våra värderingar och visionen om ett hållbart samhälle.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta nuvarande befattningsinnehavare, Kristoffer Lawner (kristoffer.lawner@svanen.se) eller Teamledaren för Licensadministrationen (katarina.pramner@svanen.se).
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansök via ansökningsknappen senast den 10 februari 2019. Ansök så snart som möjligt eftersom urval kan komma att ske löpande.
Facklig kontaktperson för Akademikerna är Maria Tengqvist, maria.tengqvist@svanen.se.
Facklig kontaktperson för Unionen Sergio Duarte, sergio.duarte@svanen.se.
Vi tackar vänligt men bestämt nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kontors- & IT-chef Pernilla Hedberg
08-55552405