Kontorsadministratör till kulturförvaltningen

Kontorsadministratör till kulturförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.

Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Är du vår efterlängtade kontorsadministratör? Kulturförvaltningen har nyligen flyttat till nya lokaler på Östra Hamngatan, där vi är cirka 80 medarbetare som arbetar i ett aktivitetsbaserat kontor. Arbetssättet är nytt för oss sedan i höstas och vi söker en kollega som hjälper oss i vardagen och får kontoret att fortsätta utvecklas.

Som kontorsadministratör gör du kontoret välkomnande för både medarbetare och gäster. Du guidar nya medarbetare, fångar problemen innan de hinner bli stora och är den man gärna vänder sig till med frågor och funderingar om kontoret.

Du har kontakt med fastighetsskötare och städfirma gällande beställningar, felanmälan och uppföljning. Du ansvarar för att arbetsplatsens allmänna utrymmen hålls i fint skick och gör de inköp och beställningar som behövs för lokalerna. I dina arbetsuppgifter ingår även ett administrativt ansvar för bland annat nycklar och passersystem.

Din arbetsplats kommer att vara på kontoret på Östra Hamngatan 16. Du kommer att ingå i IT-enheten där du även kommer att arbeta med IT-administrativa uppgifter såsom beställningar, licenser och telefoni.

Tjänsten är nyinrättad och det kommer att finnas stora möjligheter att påverka hur rollen utvecklas.

KVALIFIKATIONER
Du tycker om att ge god service och har en mycket god social kompetens. Du är noggrann, praktisk och prestigelös i ditt arbete och vet hur man håller ordning och reda. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom administration, facility management, service eller IT-administration.

Du är strukturerad, självständig och trygg i din kommunikation, både i tal och skrift. Du är en god datoranvändare med mycket goda kunskaper i Officepaketet. Du har dessutom förmågan att söka tillgänglig information och lär dig lätt nya IT-system.

Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll och ser hur den kan utvecklas för att möta de krav som ställs på ett kontor anpassat till det nya hybrida arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med inköp och beställningar.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att hållas på vårt kontor på Östra Hamngatan under vecka 13.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024