Kontorsadministratör till Potter Clarkson

Kontorsadministratör till Potter Clarkson

Arbetsbeskrivning

Brinner du för service och har känsla för det lilla extra? Har du tidigare arbetat i reception, med administration eller som kontorsassistent, och är redo att ta nästa steg i karriären? Då kanske rollen som kontorsadministratör hos oss på Potter Clarkson är nästa steg i din karriär.

Vi är Potter Clarkson, en Anglo Nordisk patenträtts- och varumärkesbyrå med ett starkt erbjudande och en lång och framgångsrik bakgrund på den Engelska och Svenska marknaden. 2018 öppnade vi vårt första svenska kontor och vi fortsätter växa.

På vårt kontor i Stockholm är vi idag 15 anställda, och det är mycket som händer, varför vi söker en talangfull, social, och initiativtagande kontorsansvarig för att hjälpa oss vidare på vår resa.

Om du har erfarenhet av och gillar administration, att lösa problem, interagera med människor, är organisatorisk och ett öga för detaljer kan det här vara ett roligt och utmanande nästa steg i din karriär. Vi har en vänlig kultur, ett starkt driv och vet att varje medarbetare är en nyckelspelare på vår fortsatta resa.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kontorsadministratör kommer du att bygga upp en ny roll och ansvarar för att anpassa tjänsten utifrån behov och kreativa idéer som skapar en god trivsel på kontoret. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för kontoret och tillhandahålla byråns klienter förstklassigt bemötande med en hög servicenivå. Rollen är mångsidig och i arbetsuppgifterna ingår bland annat att se till att teknisk utrustning fungerar, utrymmen är rena och fina men också att fixa med fika, lunch, AW och konferenser. Du kommer även att bistå med högkvalitativ support och stötta Head of Nordic Operations med arbetsuppgifter av olika karaktär.

Exempel på administrativ support men begränsas inte till;
• Administrativt stöd till Head of Nordic Operations
• Patentansökningar
• Filhanterring
• Fakturahantering
• Kvittohantering och reseräkningar
• Kontaktperson gentemot leverantörer m.fl.
• Supportera IT ärenden
• Svara i telefon och infomejl
• Beställningar av kontorsmaterial, matleveranser mm.
• Skicka bud
• Posthantering

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har några års arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna från en liknande roll sedan tidigare. Som person är du ansvarsfull och gillar att ge service av högsta kvalitet. Du tycker om att göra skillnad för dina kollegor och trivs i en föränderlig arbetsmiljö. Vidare är du är prestigelös, initiativrik och ser vad som behöver göras utan att få arbetsuppgifter tilldelade till dig. Du har en förmåga att arbeta i många dimensioner och bidrar med positiv energi till både kollegor och externa besökare. I rollen krävs en hög grad av noggrannhet och service där vi ser att du delar vår syn på kvalitetsmedvetenhet. Du har ett personligt driv med ett högt engagemang och driver dina ansvarsområden självständigt framåt. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska är ett krav. Du har även god systemvana, däribland Officepaketet.

Du erbjuds
En arbetsmiljö byggd på en unik kombination av brittiska och skandinaviska värderingar. Du erbjuds en spännande tjänst som omfattar en mängd olika kontaktytor och koordineringsarbete. Du kommer ha en viktig funktion i en organisation som gör skillnad och får möjlighet att sätta egen prägel samt forma tjänsten till din egen. På Potter Clarkson arbetar målinriktade och vänliga kollegor som drivs av utveckling. Organisationen är under tillväxtresa vilket gör att det finns många möjligheter att utvecklas tillsammans med oss. För dig som har rätt driv, ambition och inställning finns det alla möjligheter att utvecklas i den riktning du önskar inom något område där vi växer.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. I denna rekrytering samarbetar Potter Clarkson med Jurek Business Support. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterande konsultchef Felicia Pettersson på felicia.pettersson@jurek.se.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Om du känner någon annan som skulle älska det här jobbet, dela gärna med dig av annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 25 november 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024