OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alligator is a research-based biotechnology company founded in 2001. The company specializes in the development of antibody-based pharmaceuticals for cancer treatment. The company is primarily active in the early phases of drug development, from the idea stage to clinical phase II trials.
Vi söker nu en positiv och serviceinriktad ekonomiassistent som stimuleras av att leverera det lilla extra. Du kommer att arbeta med varierande uppgifter, allt från arbete relaterat till ekonomi och fakturor, till mötesbokningar och allmänt kontorsstöd. Som person brinner du för att leverera riktigt god service. Du är prestigelös och lösningsfokuserad och har en positiv framåtanda.
Vad blir din uppgift?
Som assistent på Alligator har du en central funktion. Din uppgift är att underlätta vardagen för chefer, forskare och projektledare. Du kommer att ha flera gränssnitt, framförallt internt men även externt, och arbetet ställer därför höga krav på att du är serviceinriktad i allt som du gör. Din roll kommer innehålla en hel del varierande uppgifter parallellt, och det krävs att du arbetar strukturerat och organiserat, i syfte att alltid leverera högsta möjliga kvalitet.
I denna varierande roll kommer du bland annat att arbeta med:
Leverantörsfakturor
Löpande bokföring
Kontoavstämningar
Behjälplig med lönehantering, reseräkningar/utlägg
Behjälplig med månadsbokslut/årsbokslut
Telefoni
Avtalsarkivering
Kontors service/övrig administration
Vem söker vi?
Vi söker dig som tidigare arbetat som ekonomiassistent eller motsvarande och har erfarenhet av redovisning och inköpsorderhantering. Du ska ha kunskap om bokföring (debet och kredit) samt känna till momsreglerna.
Vi söker dig som har erfarenhet av och är passionerad för att arbeta med service från en liknande roll.
Du är positiv och lösningsorienterad. Att levererar med kvalitet är en självklarhet.
Du en teamspelare, lugn och trygg samt gillar att jobba med siffror.
Du har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat
Du har ekonomiskt gymnasium eller motsvarande.
Hur ansöker du?
Du söker tjänsten genom att bifoga CV och personligt brev via bifogade länk senast den 8/1. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Tillträde snarast.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Du är dock välkommen att kontakta oss om du har frågor! Önskas ytterligare information om hur du ansöker eller nästa steg i processen vänligen kontakta Johanna Isberg, johanna@islossning.se, 0705-84 33 83.