OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker vi en kontorsansvarig på 50 % som kan börja arbeta omgående. Trivs du i en varierande roll med fokus på administration och service? Har du några års arbetslivserfarenhet som projektassistent eller som administratör och dessutom har förståelse i de tyska språket?
Då kan det här vara chansen för dig!
Om företaget
För kundsräkning söker vi en kontorsansvarig.
Vår kund är en av världens ledande aktörer inom byggbranschen och deras kontor ligger i centrala Stockholm.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att variera. Du kommer att fungera som ett administrativt stöd till projektcheferna samt ta emot besökare och se till att kontoret är snyggt.
Du kommer dels arbeta med kontorsadministration så som att skriva protokoll kring interna projektmöten samt arkivering, kopiering och posthantering.
Vidare kommer du att ansvara för att beställa kontorsmaterial, kontakta svenska myndigheter vid frågor och anmälan av skador. I tjänsten ingår även att hantera personaladministration såsom sköta personaldata, timrapportering, frånvaro samt semester.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har arbetat i en administrativ och serviceinriktad roll tidigare, som t.ex. projektassistent eller administratör. Du är en van användare av Officepaketet och känner dig trygg i det svenska och engelska språket, såväl i tal som i skrift. Du har läst tyska på minst gymnasieivå då flera av företagets nyckelpersoner pratar tyska och en stor del av deras arbete är kopplat till tyskan.
Som person är det viktigt att du har en positiv attityd och en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du föredrar ordning och redan och är inte rädd på att kavla upp ärmarna när det behövs.Som en del i Office teamet behöver du vara prestigelös, ha skinn på näsan och tycka om att vara behjälplig. Vidare ställs krav på att du har ett självständigt, proaktivt och strukturerat arbetssätt.
Övrigt
Vi går löpande igenom ansökningarna, därmed rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan idag.
Tjänsten är en bemanning vilket innebär att du kommer att ha din anställning hos oss på Kontorsfixarna men arbetar hos vår kund. Du kommer att arbeta 50 % under kontorstider men har möjlighet att påverka dina egna arbetstider. Uppdraget kommer sträcka sig fram till slutet av 2015 med möjlighet till förlängning.