Kontorsansvarig

Kontorsansvarig

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Bråtens Skogsfrakt är ett familjeägt företag med placering i Karlskoga.
De bedriver verksamhet inom frakt och gods med inriktning skog.
Bråtens Skogsfrakt är ett expansivt företag med stor förståelse för att personalens trevnad är viktigt.


Bråtens Skogsfrakt är ett familjeägt, expansivt, snart 30-årigt åkeri med bas och kontor i Karlskoga.
I huvudsak sysslar de med rundvirkestransporter men har även en gren inom tåg- och terminalhantering.
Upptagningsområdet företaget rör sig i är ca 20 mils radie runt Karlskoga med betoning norrut.

Med nästan 25 anställda jobbar företaget för en öppen arbetsplats med god teamkänsla där alla hjälps åt.
Genom att skapa en bra miljö för företagets medarbetare görs möjlighet och utrymme till ett högt kundfocus där nyckelorden är flexibilitet och god service.

Dina arbetsuppgifter
Det här är en tjänst som skapas ihop med dig.
Tillsammans med VDn Johan kommer du sätta ihop en tjänst som passar företaget och dig utifrån dina tidigare erfarenheter och kvalifikationer.

I rollen som Kontorsansvarig kommer arbetsmiljöarbete vara ett stort fokus. Du förväntas kunna skapa planer, göra avvikelser samt se till att följa upp och utföra åtgärder.

Utöver de uppgifter som faller under en administrativ roll så förväntas du kunna skapa tabeller och rapporter för att enkelt kunna ha en löpande översyn över verksamhetens siffror. Här förväntas du även kunna skapa en dialog kring hur verksamheten kan utvecklas. En ekonomisk förståelse är därför av vikt för tjänsten.

Du kommer ha en löpande dialog med de anställda där du skapar allt ifrån anställningsavtal, lägger in nya personer i systemen samt följer upp att de för journaler och rapporterar avvikelser.

Det är en administrativ roll men det är viktigt att kunna vara prestigelös och hugga i där det behövs. Om det är lugnt ska du till exempel kunna gå över till garaget och se om chaufförerna behöver något.
Det här är en roll för dig som vill vara med och skapa något, som vill vara med och ta hela verksamheten till nya höjder. Vi söker dig som vill jobba för att hela företaget ska framåt och förstår att det är ett teamwork.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du behöver ha bakgrund/erfarenhet inom arbetsmiljöfrågor. Vi tror att du har en god förståelse för ett systematiskt arbetsmiljöarbete.

Vi vill att du är/har:
- Driven och har inga problem med att ta eget ansvar.
- Gillar att arbeta för laget och förstår team känsla. Samtidigt som du behöver kunna arbeta själv många dagar då VDn oftast hoppar in där han behövs ute i verksamheten.
- Prestigelös, flexibel och uppskattar att dagarna kan se väldigt olika ut.
- Har inga problem med kommunikation. Viktigt att kunna säga till medarbetarna om tex något inte har rapporterats.
- Goda kunskaper och lätt för att uttrycka dig i svenska språket i såväl tal som skrift. Vi ser det som en självklarhet att du har mycket goda datorkunskaper och att du är en van användare av Officepaketet m.m.

Du är en person som gillar att utvecklas, utmana dig själv och ser möjligheter i den här typen av tjänst.

B-körkort.
C-körkort och förståelse för branschen är meriterande men inget krav.

Information och kontakt
Tjänstgöringsort: Karlskoga
Arbetstider: Heltid. Måndag-Fredag
Tillträde: Enligt överenskommelse

Det här en anställning via Wikan Personal som sedan förväntas övergå till en direkt anställning på Bråtens Skogsfrakt.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Du söker tjänsten via www.wikan.se. Wikan Personal erbjuder en trygg arbetsplats med bra förmåner.

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Emma Karlsson, 054-400 31 11.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Värmland AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2023
  • Ansök senast: 3 oktober 2023

Liknande jobb


18 november 2024

Avdelningschef Verksamhetsstöd

Avdelningschef Verksamhetsstöd

15 november 2024

Administrativ chef

Administrativ chef

15 november 2024