OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Future People söker en kontorsansvarig på deltid till myndighet på Södermalm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad.
Som konstorsansvarig kommer du att ha en bred roll med många kontaktytor både internt och externt.
Arbetsuppgifter:
- Inköp av kontorsmateriel
- Ha en löpande dialog med andra organisationsdelar inom myndigheten och med specialister inom fackområdet för att diskutera utvecklingsmöjligheter/-behov.
- Hantera aktiviteter som exempelvis mötesrum och flytt
- Genomföra resebokningar för projektmedlemmar som reser i projektet och kontrollera att all nödvändig dokumentation för administration av dessa upprättas
- Hantera projektets eventuella funktionsbrevlåda
- Medverka i projekt kommunikationsinsatser- informationsmail, informationsmöten och arrangemang
- Ansvara för det praktiska arbetet på projektkontoret, se till att det är ordning och reda på kontoret
Krav för tjänsten:
- Gymnasieexamen med teoretisk inriktning
- Minst 3 års erfarenhet av Officepaketet
- Minst 3 års erfarenhet av kontorsadministration där du har arbetat med att hantera mötesrum, genomfört resebokningar, hanterat funktionsbrevlåda och tillhörande informationsmail (även informationsmöten etc.)
- Minst 1 års erfarenhet av arbete i digitala dokumenthanteringssystem
Meriterande för tjänsten:
- 2 års erfarenhet av arbete som kontorsadministratör/projektadministratör
- 2 års erfarenhet som ansvarig för inköp av kontorsmaterial för en projektverksamhet
- 2 års erfarenhet av diarieföring av allmänna handlingar
Personliga egenskaper och arbetsmiljö
Vi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.
För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 75% till den 1/12-2025 men goda möjligheter till förlängning
Start: 1/11-2023
Sista ansökningsdagen: 31/10-2023
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.
Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!