OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stenvalls Trä AB är ett familjeägt sågverksföretag med anläggningar i Sikfors, Luleå, Örarna, Seskarö och Piteå. Vi är 290 medarbetare och omsätter drygt 1,5 miljard sek. Produktionen uppgår till 400 000 m3 sågad vara och ca 75 % vidareförädlas direkt till slutkund. I Stenvalls Trä koncern ingår dotterbolagen Stenvalls Skogar AB, Klubbgärdet Fastighets AB, Sågedet fastighet, nio XL byggvaruhus i, Kallax Flyg AB och Genesis IT AB.
Vi har en stark värdegrund. Det är våra värderingar och normer som bestämmer vårt handlande. Det är också i våra värderingar som vi hittar kraften, beslutsamheten och tillförsikten att allt löser sig. Vi ser möjligheterna. Våra värdeord är mod, arbetsglädje, handlingskraft, kompetens och äkthet.
Trivs du med att arbeta brett med service och administration?
Då kan vi erbjuda ett utvecklande arbete som kontorsansvarig administratör.
Din arbetsdag
Som kontorsansvarig administratör kommer du vara den första person som kunder och besökare träffar samt den man i första hand vänder sig till i administrativa frågor. Du har ansvar för enklare kontors-it, beställningar till kontoret, bemanna reception och växeln. Du kommer även att ansvara för förberedelser och stöd vid kundbesök och event. I rollen ingår även fakturering, registervård och statistik. Du ansvarar för att tilldela behörigheter inom våra verksamhetssystem.
Detta är en roll för dig som tycker om att leverera det där lilla extra, arbeta brett med administration och ha många kontaktytor, både inom företaget och med externa kontakter.
Din bakgrund
Du har en avslutad gymnasieutbildning och gärna med ekonomisk inriktning. Du har något/några års erfarenhet av att ha arbetat som receptionist eller i en administrativ roll. För att lyckas i rollen krävs mycket god IT-mognad. Dina kunskaper i Officepaketet och Excel måste vara goda.
Dina egenskaper
Du är en serviceinriktad och självgående kontorsansvarig administratör med gott omdöme. Du är noggrann, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och trivs med att ta tag i stort som smått. Arbetet kräver att du kan arbeta strukturerat med förmåga att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Arbetet innebär många olika kontaktytor och det är därför viktigt att du kan samarbeta bra med andra. Rollen kräver att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och har en grundläggande muntligt kommunikativ förmåga i engelska. För oss är det viktigt att du har ett engagemang och en vilja att hjälpa andra. Du är uppmärksam och tillmötesgående.
Vi söker dig som ständigt arbetar med att förbättra kvalitén i ditt arbete och drar lärdom av erfarenheter och feedback från omgivningen. Det är en fördel om du är orädd för enklare teknikfrågor då du kan behöva stötta dina medarbetare eller kunder kring utrustning vid våra konferenser, datorer, skrivare, telefoner, inloggningar och applikationer.
Du kommer arbeta i en dynamisk miljö och det är viktigt att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, tar för dig, behåller lugnet och fokuserar på rätt saker även när det är många arbetsuppgifter som ska slutföras.
Övrigt
Provanställning, tillträde snarast. Test kan förekomma i urvalsprocessen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. För att få en jämnare könsfördelning i vårt team ser vi gärna manliga sökande till tjänsten.
Är du intresserad?
Vi växer det innebär att du kommer att få vara med på en mycket spännande resa där ditt bidrag kommer att göra stor skillnad. Vi går igenom ansökningarna löpande och kommer tillsatta tjänsten så fort som vi hittar rätt person. Om du är intresserad av att höra mer kontakta Anneli Andersson, administrativ chef, på telefon 010-690 10 20.
Krav:
Körkort:
* B (Personbil)
Tillgång till:
* Personbil