Kontorsansvarig ekonomiassistent till företag i city!

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
För vår kunds räkning söker vi en konstorsansvarig ekonomiassistent till ett bolag som bedriver utveckling av programvara för trådlös kommunikation. Totalt arbetar omkring 30 personer på deras Stockholmskontor.

Tjänsten är en bred roll där ca 60 % innebär att ansvara för leverantörsreskontran, sköta fakturering, kontoavstämningar med mera. Resterande 40 % kommer du att vara kontorsansvarig och sköta inköp av kontorsmaterial, vara den primära kontakten med deras leverantörer, sköta konferensbokningar etc.

Därför söker vi nu efter en person med både erfarenhet av löpande ekonomiarbete och administration. Vår kunds kontor är beläget i Stockholm city med närhet till tunnelbana och buss.
Initialt är detta ett konsultuppdrag med start omgående och som förväntas pågå i ca 6 månader med stora chanser till tillsvidareanställning.


Arbetsuppgifter:
I tjänsten som kontorsansvarig ekonomiassistent kommer du bland annat att ansvara för följande:

- Leverantörsfakturor
- In- och utbetalningar
- Betalningar mot bank
- Hantering av reseräkningar
- Inköp av kontorsmaterial
- Vara delaktig i arbetsmiljöfrågor
- Planering av sociala aktiviteter i form av konferenser etc.
- Ansvar för kontorets allmänna skötsel

Arbetet sker i ekonomisystemet Maconomy samt i MS Office-miljö.


Din bakgrund:
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Du är van vid att kunna arbeta självständigt och är gymnasieekonom eller har annan för tjänsten lämplig utbildning.

För att trivas i rollen tycker du om att ha mycket kontakter, både internt och externt. Du är noggrann och har hög kvalitet på ditt arbete. Vidare innehar en god kommunikativ förmåga och är bra på att planera ditt arbete. Vi letar efter dig som har en god administrativ förmåga och har lätt för att samarbeta.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök då tjänsten omgående - urval sker löpande!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Camilla Jonsson på camilla.jonsson@avanzera.se eller telefon 08- 545 28 304. Urval sker löpande, så skicka oss gärna din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 februari 2019

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


21 november 2024