Kontorsansvarig med administrativt ansvar till Svenska Handelsfastigheter

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en driven och servicemedveten Kontorsansvarig för ett heltidsuppdrag hos Svenska Handelsfastigheter i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals med start i slutet av augusti/början av september och ett år framåt.

Om Svenska Handelsfastigheter

Svenska Handelsfastigheter är en fastighetsägare som i samverkan med detaljhandeln utvecklar attraktiva handelsplatser. Bolaget är med ett fastighetsbestånd på ca 14, 1 mdr kr fördelat på 280 fastigheter den ledande aktören inom externhandel i Sverige. Företagets ägare och finansiering är långsiktig vilket ger möjlighet att driva verksamheten med ett långsiktigt perspektiv.

Din roll

Svenska Handelsfastigheter är ett entreprenöriellt och snabbväxande fastighetsbolag som består av drygt 25 engagerade medarbetare där du som kontorsansvarig kommer ha det övergripande ansvaret för kontorsdriften. Du kommer arbeta i en mycket varierande roll och stötta ekonomi, ledning och andra medarbetare med diverse administrativa arbetsuppgifter. Det är du som ser till att det är en trivsam arbetsmiljö där såväl kollegor och besökare vill vara och det är viktigt att du trivs inom en organisation som präglas av högt tempo och en föränderlig vardag. Du kommer att vara en del av kontoret på Holländargatan 10 och i din roll rapporterar du till CFO på företaget. Exempel på andra arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

Vara ytterst ansvarig för att kontorsmiljön och lokalerna alltid är trivsamma samt ansvara för att gemensamma utrymmen är representativa såsom konferensrum och köksutrymmenAnsvara för- och driva både externa och interna eventsInköp av kontorsmaterial, frukt, kaffe och andra förbrukningsvarorTa emot gäster och besökareAnsvara för kontakt och kravställning gentemot externa samarbetspartners, exempelvis leverantörer av städtjänster och kontorsinventarierOn- och offboarding samt stötta i praktiska frågor vid nyanställning såsom IT och passerkortshanteringStötta ekonomifunktionen vid årsbokslut samt även löpande med diverse administrativa uppgifterArkivering av dokument och handlingar både fysiskt och elektronisktVid behov stötta lokalkontor med kontorsadministration samt kollegor med bokning av resor och hotellDaglig posthanteringÖvrig administrativa uppgifter gällande kontor och medarbetare

Din bakgrund

För att axla rollen har du erfarenhet av en liknande roll inom service och administration sedan tidigare vilket förslagsvis kan med fördel vara receptionist. Du är van vid att hantera olika kontaktytor samt klarar av att arbeta med olika arbetsuppgifter parallellt. Du är en god kommunikatör och talar både svenska och engelska. Du har även erfarenhet av att driva och genomföra interna och externa events.

Som person är du serviceinriktad, positiv och du trivs med att agera professionellt i alla olika sammanhang och möten. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara trygg i dig själv och klara av att arbeta självständigt och ta egna initiativ för att driva kontoret framåt. Vidare är du öppen för nya idéer och uppgifter samt att du utför dina arbetsuppgifter med ett prestigelöst förhållningssätt. Du är flexibel och proaktiv i ditt arbetssätt samt gillar att få vara med och utveckla samt påverka din arbetsplats. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Officepaketet och har erfarenhet av administrativa uppgifter. Slutligen är det viktigt att du har hög integritet då du arbetar under stort ansvar med konfidentiell information.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se) och Konsultchef Johan Fernström (johan.fernstrom@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2021
  • Ansök senast: 9 juli 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024