Kontorsansvarig till AB Transitio!

Kontorsansvarig till AB Transitio!

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person som vill bli en del av ett litet bolag som är mitt i en spännande förändringsresa? Vill du dessutom bli del av ett härligt team där gemenskap, engagemang och öppenhet är i fokus? Då ska du söka rollen som Kontorsansvarig på AB Transitio! 

AB Transitio ägs av Sveriges regioner och har uppdraget att anskaffa, finansiera och förvalta spårfordon samt vara en kunskapspartner och resurs inom järnvägsområdet till ägarna. Organisationen präglas av en hög och positiv förändringstakt och arbetar kontinuerligt med  initiativ för att nå förbättrade och effektiviserade arbetsprocesser. Deras utvecklingsresa fortsätter, vill du vara med?

Om tjänsten

Som Kontorsansvarig på AB Transitio kommer du att vara ansvarig för processer och rutiner kopplade till kontoret. Detta inkluderar bland annat kontakt med leverantörer och fastighetsägare, bokning och hantering av konferenser, personalaktiviteter och tjänsteresor, inköp och beställningar till kontoret och medarbetare, hantering av post och email. Du kommer även att säkerställa att den tekniska utrustningen fungerar och vid behov kontakta teknisk support för att lösa diverse ärenden. Utöver detta kommer du att introducera medarbetare till kontorsrutiner och stötta teamet med olika uppgifter. Andra relaterade arbetsuppgifter kan förekomma. Tjänsten är placerad på bolagets ekonomi- och finansavdelning och du rapporterar till bolagets redovisningschef.

I din roll som Kontorsansvarig är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:

• Kontakt med leverantörer och fastighetsägare
• Stötta vid bokning av konferenser och personalaktiviteter
• Boka tjänsteresor
• Hantera diverse inköp till kontoret, medarbetare och kunder
• Hantera inkommande post och email
• Registrera dokument och ärenden i bolagets ärendehanteringssystem
• Säkerställa att den tekniska kontorsutrustningen och utrustningen för medarbetarna fungerar, avseende wi-fi, mobiltelefoner, datorer och utrustning i konferensrum m.m. Kontakter med bolagets support-/tjänsteleverantör vid behov
• Beställa arbetsutrustning och verktyg till nya medarbetare
• Introducera nya medarbetare till kontorsrutiner
• Stötta med diverse ärenden som exempelvis lägga upp information på hemsidan och intranätet
• Övrigt förekommande arbetsuppgifter relaterade till kontoret

Tjänsten är en direktrekrytering till AB Transitio med start i höst. Det är en heltidstjänst och kommer att utgå från deras kontor i centrala Stockholm på Drottningsgatan 92. Tjänsten ingår i bolagets ekonomi- och finansavdelning och du rapporterar till bolagets redovisningschef.

Om dig

Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad, har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vidare har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, Office-paketet, goda tekniska kunskaper och förmåga att prioritera uppgifter. Du arbetar och agerar även utifrån Transitios gemensamma värdegrund som bygger på Prestigelöshet, Ömsesidig respekt, Transparens, Gemenskap och Ansvar.

Viktigt för tjänsten som Kontorsansvarig är:

• Du är serviceinriktad, strukturerad och har god samarbetsförmåga
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och Office-paketet
• Goda tekniska kunskaper 
• Att du är flytande i tal och skrift i svenska
• Utbildning inom relevant område samt goda kunskaper i engelska är meriterande

Vi kommer lägga stor vikt vid personlighet.

Om AB Transitio

Vi ger alla våra medarbetare stort utrymme till påverkan och utveckling och ser det som en självklarhet att vi hjälps åt när det behövs. Välkommen till en organisation där ditt arbete uppmärksammas och spelar roll. Vi jobbar i team, hjälps åt och arbetar tillsammans mot uppsatta mål.

Vi tror på att en engagerande och inkluderande organisation skapar trygga medarbetare. Därför valde vi att inkludera samtliga medarbetare när vi tog fram våra fem värdeord: Prestigelöshet, Ömsesidig respekt, Transparens, Gemenskap och Ansvar.

AB Transitio är certifierade av Great Place to Work och tillhör därmed en unik skara av organisationer som sätter sina medarbetare först. Certifieringen är ett bevis på en hög grad av trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap inom organisationen.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Siri McGarvey på e-post siri.mcgarvey@adecco.se. Ansökningar via e-post undanbedes vänligt.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontor | Admin | Administratör | Kontorsansvarig | Stockholm | Adecco | Professionals |

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juli 2024
  • Ansök senast: 16 augusti 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Servicechef

Servicechef

7 september 2024

Chef för Avdelningen för verksamhetsstöd

Chef för Avdelningen för verksamhetsstöd

5 september 2024

Enhetschef Servicecenter

Enhetschef Servicecenter

4 september 2024

Vice administrativ chef

Vice administrativ chef

4 september 2024