Kontorsansvarig till Agitator Whiskeymakare

Kontorsansvarig till Agitator Whiskeymakare

Arbetsbeskrivning

Nordic Whisky Capital är ett företag som producerar alkoholhaltiga drycker med whisky som primär produkt. Företaget handlas samt är noterat på Pepins och har två varumärken i sin ägo; Agitator och Blind Seal. Agitator Whiskymakare AB grundades 2015 och är ett helägt dotterbolag till Nordic Whisky Capital. Destilleriet ligger i Arboga och nytänkande samt kundupplevelse är tydliga ledord. Sedan 2018 producerar vi whisky i, för vår storlek, världens mest tekniskt avancerade destilleri och produktionskapaciteten för detta är störst i Sverige. Vi lanserade vår whisky i november 2021 och företaget befinner sig nu i en stor och spännande tillväxtfas. Därför rekryterar vi nu en kontorsansvarig till vårt huvudkontor i centrala Stockholm.

Om tjänsten

Hos oss möts du av ett litet men sammansvetsat gäng som brinner för vårt uppdrag. Vi består i dagsläget av tre personer på huvudkontoret i Stockholm och av åtta personer ute på vårt destilleri i Arboga. Vi kommer nu in i en ny fas, där vår försäljning tar fart och det utgör ett ypperligt läge för oss att anställa en kontorsansvarig.

Som kontorsansvarig intar du en ny och mycket välkommen funktion hos oss och rollen blir din att forma. Du blir kontorets ”go to - person”, som utöver att verka för ett trivsamt kontor där vi alla kan fokusera på våra arbetsuppgifter, kommer att bistå kollegorna med diverse administrativa och koordinerande göromål. Det kan t.ex. handla om att göra nödvändiga inköp till kontoret, boka resor och hotell samt vara behjälplig vid mässor och provningar. Du kommer att jobba nära funktioner som VD, marknad/försäljning, produktion samt ekonomi och bistå dem genom att t.ex. sammanställa och ta fram olika rapporter, hjälpa till att förbereda olika sälj-, marknads- och PR-aktiviteter samt att sköta posthantering och hjälpa till med att renskriva och uppdatera avtal. Med hjälp av ditt avlastande stöd får vi det utrymme vi behöver för att fortsätta utveckla bolaget och ta det till nästa nivå.

Din bas kommer att vara på vårt huvudkontor i Stockholm och du rapporterar till vår VD.

Din profil

För att matcha rollen tror vi att du har flerårig erfarenhet av att jobba i något av en allt-i-allo roll som innefattat administrativa och koordinerande uppgifter. Har du även jobbat och stöttat upp inom ekonomi eller statistik ses det som fördelaktigt. Vidare har du goda dator- och systemkunskaper och behärskar svenska samt engelska i tal och skrift.

Vi sätter minst lika mycket vikt på din personlighet som på din erfarenhet och vi söker en driven person som är proaktiv och lösningsorienterad. Du har en förmåga att se vad som behöver göras och älskar ordning och reda. Liksom oss är du prestigelös, vilket passar det mindre och unga företaget där man stöttar upp där behov finns, och du trivs i en bred och serviceinriktad roll.

Vi erbjuder

Hos oss finner du ett nytänkande och ungt företag i en redan väletablerad och erfaren koncern. Du kommer att få vara med på en spännande resa där vi både utmanar och sticker ut på den globala whiskymarknaden. Med vår innovativa teknik ser vi enorma potential och vi är övertygade om att vi kommer att ta whiskyvärlden med storm, och självklart kommer du som anställd att få växa och utvecklas därefter. Din insats och ditt arbete kommer att göra en enorm skillnad för oss och du är så välkommen!

I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten samt processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Starfinder
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2022
  • Ansök senast: 19 april 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024