Kontorsansvarig/VD-assistent

Arbetsbeskrivning

I Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Du får ett starkt varumärke i ryggen, kunniga kollegor vid din sida och meningsfulla uppgifter framför dig. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av vi-känsla.


Till vårt nya huvudkontor på Magnus Ladulås g. 65-67 på söder i Stockholm söker vi dig som är strukturerad, driven och ambitiös med positiv attityd. Du är prestigelös och beredd att ta tag i det som behövs för stunden oavsett arbetets innehåll. Du är organisatoriskt lagd och ser till att hålla tidsplaner och levererar med god kvalité. Det är viktigt att du är mycket flexibel, serviceinriktad och snabbt kan anpassa dig till olika situationer som kan uppstå samt tycker om att arbeta med människor. 

Arbetsuppgifter
I din tjänst kommer du att arbeta med förekommande uppgifter inom reception och ge bästa tänkbara service till besökare och medarbetare. Du kommer att vara ansvarig för posthantering, felanmälningar, beställningar av kontorsmaterial och kaffe, frukt och ibland luncher och fika. Du har en kvalitetsmedvetenhet till att kontoret ser inbjudande ut och ansvarar för att huvudkontoret är en professionell arbetsplats.

Som kontorsansvarig/VD-assistent utgör du även ett administrativt stöd till VD. I dessa arbetsuppgifter ingår att sammanställa underlag för sammanträden och möten, föra protokoll och ta fram underlag vid möten. Ta fram och sammanställa statistik och uppdatera register. Löpande hantera dokument samt att utforma presentationer. Planera, arrangera och administrera möten och konferenser. 

Du kommer också att vara viss support till vår medlemsfunktion vilket innebär administration och kommunikation med våra 2400 ägare.


Utbildning/erfarenhet
Vi ser att du som söker har gymnasieutbildning eller motsvarande och har erfarenhet av att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du har mycket goda kunskaper inom Office-paketet och har god datorvana. Du har förmågan att utrycka dig skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Du har en god samarbetsförmåga, ger ett professionellt bemötande, skapar och bevarar goda relationer samt är tydlig i din kommunikation. Du är även kreativ, noggrann, ansvarstagande, strukturerad, flexibel och har förmågan att arbeta självständigt och i grupp.

 

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Eva Widén, Personalchef tfn: 08/709 83 04 tom 17 juli
Hanna Julin, Personaladministratör tfn: 08/709 83 53 from 27 juli

 

 

 

Välkommen med din ansökan på fonus.se/arbeta-pa-fonus senast den 31 juli 2015.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fonus
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Tillsvidare Heltid
  • Publicerat: 29 juni 2015

Liknande jobb


Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024