Kontorsassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker en praktikant som studio/kontorsassistent på Al DenteMatlagningskursverksamhet
Jobbet som assistent på matlagningskursverksamheten kan vara mycket varierande och ofta inkluderar arbetet flera olika typer av uppgifter.

Som assistent på Al Dente hjälper man vanligtvis till både med administrativa och praktiska uppgifter. Man kan även agera som stödpersonal till Vd, Exekutive chef, marknadschef eller där behovet är som störst. De vanligaste uppgifterna är att välkomna och bemöta kunderna på plats, fylla på hyllorna med produkter, se till att alla våra ytor alltid är redo och fina för att bemöta bokade och spontana besök från våra kunder och samarbetspartners.
Skriva olika typer av dokument, ta emot varor, svara i tfn, men även ha ansvar för mindre komplicerad kontorsutrustning, som t.ex. skrivare eller kopiator.
Även arbetsuppgifter som att boka researrangemang, taxi, restauranger för personal och kunder är vanligt förekommande. Ytterligare en uppgift är att se till att renskriva protokoll efter eventuella möten.

Vi söker en praktikant som fungerar som en allt i allo på ett kontor och man får rycka in där hjälpen behövs som mest. Ansvarsområdena kan vara mycket varierande men arbetsverktyg som dator och telefon används dagligen. Som assistent får man möjlighet att utvecklas på många olika sätt och får en bred inblick i företaget och de olika avdelningar som finns. Har man då sett till att skapa sig en god kunskap om hur det är att jobba i ett växande företag som planerar event m.m.kan man snabbt gå från juniorassistent till senior. Detta kan i sin tur leda till en befordran. Arbetstiderna är bekväma och våra lokaler är belägna i centrala Stockholm
• Bred inblick i företaget
• Möjligheter att utvecklas
• Bekväma arbetstider och löner
• Arbeta med många olika inriktningar
• Spännande serviceyrke
Hur blir man kontorsassistent?
Det är inte helt ovanligt att man går in i arbetet som kontorsassistent helt utan tidigare erfarenhet. Det finns gott om kontor som behöver extra stöd och hjälp med enklare arbetsuppgifter och detta är ett mycket bra sätt att få in foten. Strävar man däremot efter ett betydligt större ansvarsområde redan från start är det viktigt att man har en större datorkunskap och utbildning än genomsnittet.
Kontorsassistent är ett mycket vanligt yrke och i Sverige finns det många olika vägar att gå. Som tidigare nämnt är det inte ovanligt att man startar som nybörjare, men i takt med att kunskapen växer så växer även tjänsten och ansvaret.

Passar du som kontorsassistent?
Under vissa perioder har man ett fast schema att arbeta efter, medan andra tider av året t.ex. under jul har man ett rullande schema för när trycket är som högst. Arbetet kräver inga förkunskaper men det finns en del färdigheter man bör ha. En mycket viktig färdighet är att kunna arbeta bra med många olika typer av människor och uppgifter, man bör vara organiserad i sitt arbete och kunna skriva ett korrekt skriftspråk snabbt. Eftersom arbetsuppgifter som ansvar över kontorsutrustning kan förekomma, behöver man även kunna uppvisa en förmåga att hantera dessa. Att arbeta som assistent kan vara både stressigt och rofyllt, beroende på arbetsbelastningen och hur högt tryck företaget har för stunden.
• God telefonvana
• Skriva korrekt skriftspråk
• Hantera enklare kontorsutrustning
• Lyhörd och organiserad
• Grundläggande datorkunskap

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Samantha Öberg
0723094972 0723094972
platschef Caroline Aspgren
0723094972 0723094972

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Samantha Öberg AB Stockholm
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2020
  • Ansök senast: 10 augusti 2020

Besöksadress

Roslagsgatan
Stockholm

Postadress

Roslagsgatan 33
Stockholm, 11354

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

14 november 2024

Administratör sökes till kund i Borås

Administratör sökes till kund i Borås

14 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningen

Administratör till Förskoleförvaltningen

14 november 2024