Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

Arbetsbeskrivning

Vi söker en kontorsassistent för en deltidsanställning på 8–16 timmar per vecka, med möjlighet till fler timmar under sommaren.

Information om arbetet:

Som kontorsassistent är din huvudsakliga uppgift att bemanna kontoret i Åkersberga (Runö Park) måndag till torsdag mellan kl. 9-13 men tjänstgöring kan även ske på våra andra kontor i Stockholm.

Utöver detta kommer du att stötta vår jobbcoach med diverse uppgifter såsom:

• Assistera med att skapa CV.
• Tillhandahålla språk- och digitalt stöd.
• Delta i vissa gruppaktiviteter både fysiskt på plats och online.
• Ha kontakt med arbetsgivare för att matcha deltagare ut i jobb.
• Ge support och assistans med att skapa inlägg för våra sociala mediekanaler.
• Kontakta potentiella nya deltagare i marknadsföringssyfte.
• Delta i mässor och marknadsföringsaktiviteter.
• Följa upp våra deltagare efter avslutad insats.

Omfattning:

Vid behov.

Profil:

För att arbeta som kontorsassistent och ha kontakt med klienter är kraven specifika vad gäller formell utbildning och arbetslivserfarenhet enligt alternativ 1 eller alternativ 2:

Alternativ 1

• Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
• Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2

• Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
• Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

- Arbetsledning med personalansvar.
- Rekrytering.
- Omställningsarbete för arbetssökande.
- Studie- och yrkesvägledning.
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
- Arbete med social- och grupp-psykologi.
- Karriärvägledning.

Vi värdesätter starkt dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse.

För att framgångsrikt axla rollen ser vi att du besitter en rad viktiga egenskaper och färdigheter. Du bör vara engagerad, tålmodig och motiverad av att se konkreta resultat av dina insatser. En coachande och rådgivande inställning är av stor vikt, då du behöver kunna förstå och anpassa dig efter människors olika förutsättningar.

Du förväntas vara social, flexibel samt ta egna initiativ. Ett starkt engagemang för att stödja människor i förändring och en medvetenhet om varje individs unika förutsättningar är av avgörande betydelse.

Kommunikation är en central del av rollen då du kommer att ha aktiv dialog med deltagare, kollegor, chefer och kunder. Därför är det viktigt att du är kommunikativ och skicklig på att samarbeta. Att kunna arbeta självständigt är också en förutsättning för rollen.

Ansökan görs via vår hemsida under Karriärssida! Fyll i information som efterfrågas, bifoga dina filer och tryck på knappen Skicka ansökan. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryterare Chris Montano på chris@workintegration.se. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Work Integration
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2024
  • Ansök senast: 12 maj 2024

Besöksadress

Turevägen 2
None

Postadress

Turevägen 2
Sollentuna, 19147

Liknande jobb


Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024

Teamledare Fundraising

Teamledare Fundraising

14 november 2024