OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare som skall jobba med administrativa ärende såsom förberedda lönerna till vår personal innan vår bokföringsleverantör bearbetar månadslönerna, skapa kundfakturor och följa upp betalningar. Diverse administrativa ärende i samband med andra aktiviteter kan förekomma. Vi utbilda dig och se till du med tiden blir självständig. Det underlättar om du har vis erfarenhet från liknande arbete och har en ekonomiskorienterad utbildning.
Tjänsten passar dig som är prestigelös i ditt agerande och som har en god känsla för service. Du har en förmåga att snabbt identifiera vad som behöver göras och tvekar inte på att hugga i där det behövs.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Kontaktperson för samtliga ekonomiska och administrativa ärenden
• Stämma av personalens tidrapportering månadsvis
• Samla/hantera kvitto/utlägg från personal inför varje månadslön
• Förbereda löneunderlag inför lönekörning
• Personalens kontaktperson vad gäller ekonomiska och administrativa ärenden
• Uppdatera personalhandboken kontinuerligt och utveckla
• Betalning/hantering av leverantörsfakturor via bankkonto
• Upprätta kundfakturering i faktureringssystem (vi använder Fortnox)
• Följa upp kundfordringar och skicka påminnelser vid behov
• Ha kontroll över avtal/offert mot leverantör/kund
• Diverse övrigt kontorsarbete samt avlasta för VD
Kvalifikationer:
• Bra att ha en ekonomisk utbildning eller tidigare erfarenhet av service, ekonomi och administration
• Talar och skriver obehindrat på svenska för att kunna hantera kommunikation med kollegor och kunder
• Mycket god datorvana inom bla. office-paketet
• Eftersom vi samarbetar med bla myndigheter krävs det att du inte är belastad i polisregister, kronofogden, har konkurser bakom dig etc…
Start: Omgående
Var: Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete mitt i centrala Göteborg i fräscha lokaler på Östra Larmgatan 13
Omfattning: Heltid
Lön: Marknadsmässig
Vi kommer att intervjua kandidater löpande så tveka inte att söka direkt!
Skicka cv och personligt brev till: hamid@solidbeans.com
OM OSS: Solid Beans är ett IT-konsultbolag som grundades år 2010. Vi erbjuder expertis inom systemutveckling på Javaplattformen och har samlat marknadens bästa Java-specialister på en arbetsplats som präglas av entusiasm, kvalité och kundnytta.
Den genomsnittlige Solid Beans-konsulten är 35 år, civilingenjör i datateknik och har cirka 10 års professionell erfarenhet av systemutveckling inom Java och Open-Source.
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Hamid Samadi
0708662333
0708662333