Kontorsassistent / ekonomiassistent till Advokatfirman Åberg

Arbetsbeskrivning

Kontorsassistent / ekonomiassistent till Advokatfirman Åberg
Söker du en omväxlande roll som kontorsassistent / ekonomiassistent i Stockholm? På Advokatfirman Åberg finner du en arbetsplats med ett kontor alldeles vid Sergels Torg. Om du har rätt förutsättningar för rollen så har du troligen erfarenhet av både service, administration och ekonomi liksom du trivs i mötet med andra medarbetare och med kunder/klienter. Låter det som du? Välkommen med din ansökan, redan idag.

Uppdragsgivare: Advokatfirman Åberg

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid, för start enligt överenskommelse och tillsvidare.

Arbetsbeskrivning:
Hit kommer du till en advokatbyrå med 10 anställda på Drottninggatan 33. Även om byrån är omgiven av stadens sus och dus så sitter du här i trevliga lokaler där varje anställd har eget rum. Rollen som kontors- och ekonomiassistent ersätter en nuvarande anställd som kommer att påbörja högskolestudier. Men innan dess får du en introduktion där också går bredvid nuvarande kontors- och ekonomiassistenten för att komma in i rutiner med mera. Tjänsten är omväxlande och du kommer till exempel att arbeta med:

• Fakturahantering.
• Biträda juristerna med kopiering, utskrifter av dokument, skickande av e-post och brev, kontakter med domstolar och andra advokatfirmor, bokande av resor och hotellrum.
• Reception, det vill säga ta emot och välkomna besökare. Men också ordna med lokalerna så att det är snyggt och representativt. Härtill kommer ansvar för att papper finns i alla skrivare, inköp av varor till köket, inköp av kontorsmaterial och liknande.
Kvalifikationer:
Här behöver du tidigare erfarenhet av service och administrativa uppgifter. Det är en fördel om du även har tidigare erfarenhet av faktura- och bokföringsarbete. Du håller både en god svenska och engelska i såväl tal som skrift liksom du bör vara intresserad av problemlösning och av att kunna/lära dig bokföringssystem- och rutiner.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du öppen och initiativtagande. Du trivs i en omväxlande roll och tar gärna tag i det som behövs. Andra beskriver dig ofta som hjälpsam, lämnar man något till dig så kan man räkna med att det blir gjort och dessutom riktigt bra. Det har troligen med ditt noggrannhet att göra, du trivs helt enkelt när det är ordning och reda. Men visst kan du också vara flexibel om det behövs. Är du dessutom professionell, utåtriktad och med en ljus syn på arbetet? Då kommer du att trivas hos oss.

Vi ser det som plus (men inte krav) om du har erfarenhet som ekonomiassistent och/eller receptionist.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Advokatfirman Åberg:
Verksamheten etablerades 1961 och bedrivs sedan 1991 som advokatfirma. Advokatfirman fokuserar främst på miljö- och fastighetsrätt vilket också var den huvudsakliga ursprungliga inriktningen. Idag erbjuder advokatfirman specialistkompetens inom ett flertal verksamhetsområden.

Advokatfirman består av nio jurister och en annan anställd. Verksamheten ägs gemensamt av fyra advokater.

I första hand återfinns advokatfirmans uppdragsgivare i näringslivet samt bland statliga verk, myndigheter, kommuner och organisationer. Advokatfirman biträder även privatpersoner. Många uppdrag avser tvistelösning, förhandlingar och miljörättsliga tillståndsärenden.

Flertalet av advokatfirmans medarbetare föreläser regelbundet vid externa kursarrangemang inom advokatfirmans verksamhetsområden. Advokatfirman anordnar även utbildningar för sina uppdragsgivare.

Sista ansökningsdag: 2017-12-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Natalie Bettar | natalie.bettar@randstad.se |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 16 november 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

1 november 2024

Vi söker Ekonomiassistent till kund i Halmstad

Vi söker Ekonomiassistent till kund i Halmstad

1 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

1 november 2024