Kontorsassistent hos Bolagsrätt i Sundsvall

Kontorsassistent hos Bolagsrätt i Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet inom kontor och administration samt har kunskap om ärenden kring bolagsrätt? Skulle du beskriva dig som serviceminded, produktiv samt som en positiv lagspelare? Då har vi nästa uppdrag för dig.


Vi söker nu en kontorsassistent till vår kund Bolagsrätt Sundsvall AB. Arbetsplatsen präglas av trivsel och engagemang där arbetet stundtals bedrivs i högt tempo. Här kommer du att arbeta med diverse assisterande uppgifter så som att hantera handlingar, mail och telefonpassning. 


Bolagsrätt Sundsvall AB är ett företag som är specialiserat på aktiebolagsrätt, företagsnamnsrätt och andra frågor med anknytning till Bolagsverket. De biträder som ombud i registreringsärenden vid Bolagsverket, upprättar och granskar bolagsrättsliga handlingar, säljer lagerbolag och köper bolag för likvidation (”Snabbavveckling”). De finns på Köpmangatan 1 i centrala Sundsvall och är idag sex jurister, två paralegals och sex assistenter. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du kommer att arbeta med stöd till dina kollegor i verksamheten, där arbetsuppgifterna består av att:
Besöka Bolagsverket med nya ärenden och kompletteringar
Hantera mail
Söka fram, sortera samt arkivera ärenden
Ta emot inkommande telefonsamtal
Kopiera handlingar
Skicka bekräftelser till kunder


Arbetstider
Heltid med möjligheter till förlängning av uppdrag, alternativt anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Arbetstid: Mån-Fre 8,30-17,30. 

Kvalifikationer
För att trivas i denna roll behöver du vara flexibel, ha ett starkt eget driv och tycka om när arbetsuppgifterna är varierande. Vidare är du engagerad och du tar gärna egna initiativ inom dina ansvarsområden. Du har även ett effektivt och noggrant arbetssätt, tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, oavsett storlek. Du är även positiv samt har lätt för att samarbeta. I ditt arbete är du också orädd och vågar ställa frågor och ta emot feedback för att utvecklas vidare. Du behöver kunna hantera stressiga situationer och kunna hålla god ordning. 


För att vara aktuell för rollen har du: 
Gymnasieutbildning
 Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift



Det är meriterande om du tidigare arbetat på Bolagsverket. Har du läst till paralegal ser vi även det som meriterande.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från administration och kontorsarbete.

Ansökan
Anställningsperiod för detta uppdrag är snarast, enligt överenskommelse tom 2021-12-31. Ansök senast 2021-10-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024