Kontorsassistent med många bollar i luften

Kontorsassistent med många bollar i luften

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en viktig del i ett företags vardagliga verksamhet? Är du serviceinriktad och pålitlig med sinne för siffror? Gillar du att ha många bollar i luften och är inte rädd att ta dig an nya arbetsuppgifter? Då kanske rollen som vår kontorsassistent kan passa dig!
Om Oss
Inter Sign i Göteborg AB är ett familjeföretag inom skyltbranschen med 10 anställda. Vi tillhandahåller skylt- och reklamprodukter till både återförsäljare och slutkund. Våra kunder finns i Sverige och utrikes. Vi söker nu en kontorsassistent som älskar att ge medarbetare det där lilla extra.
Om tjänsten
I rollen som kontorsassistent kommer du att assistera ledningen och övriga medarbetare med praktiska och administrativa arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter är varierande med betoning på ekonomi, logistik och administration, men det blir även ditt ansvar att se till att kontor och kök har allt som behövs i form av kontorsmaterial, kaffe, fika, frukt och annat som ökar arbetstrivseln hos oss. Du jobbar mycket självständigt men även nära dina kollegor. Du kommer arbeta i en snabb och stimulerande miljö med högt i tak där arbetsuppgifterna är mycket varierande samt av olika typer. Rollen är mycket utvecklande och du kommer få inblick i nya arbetsområden och skaffa dig nya färdigheter!
Exempel på arbetsuppgifter
Planera och boka frakter
Tullhantering
Dagligt arbete i ERP-system (”MONITOR G5”)
Ekonomiadministration såsom fakturering, kundreskontra och leverantörsreskontra
Hantering av kunddatabas
Hantering av artikeldatabas
Ta emot och registrera order
Hantera ordergång i WooCommerce
Inköp av kontorsutrustning samt produktionsmaterial
Hantera reklamationer
Svara i telefon
Hantera enklare kontorsutrustning
Inventering
Planera och boka event
Övriga administrativa och kontorsrelaterade uppgifter

Vem är du?
Du är pålitlig och lojal och värdesätter företagets och kollegornas integritet. Du är positiv, flexibel och entusiastisk. Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och säkerställer att alla arbetsuppgifter blir slutförda korrekt och i tid. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och därtill lämnar du inget ogjort. Du har en utmärkt förmåga att strukturera, planera och prioritera. Du är serviceinriktad och har mycket god samarbetsförmåga och kommunicerar väl. Du är även självgående och initiativtagande. Du känner dig bekväm med att arbeta i en miljö med högt tempo. Du är snabblärd och har en positiv inställning till förändringar och att ta dig an nya arbetsuppgifter.
Kvalifikationer, krav
Lätt att lära
Matematiskt sinne
Kunskap/erfarenhet i MS Office, i synnerhet Excel
Erfarenhet av webbaserad research
Erfarenhet att arbeta i datorprogram
God datorkunskap

Kvalifikationer, meriterande
Erfarenhet att arbeta med frakter och logistik
Erfarenhet/kunskap av att arbeta i moderna affärssystem
Erfarenhet av fakturering och ekonomisk verksamhetsadministration

Arbetslivserfarenhet
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom administration, logistik eller har en bakgrund inom servicerelaterat yrke.
Utbildning
Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi
Språk
Svenska - utmärkt i tal och skrift
Engelska - mycket goda kunskaper i skrift

Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inter Sign i Göteborg AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2022
  • Ansök senast: 6 januari 2023

Postadress

Stålverksgatan 9
Göteborg, 41707

Liknande jobb


24 november 2024

22 november 2024

22 november 2024