OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning
Trivs du i en roll där du är ”spindeln i nätet” och gillar du att ”ha många bollar i luften”?
Har du en bakgrund som assistent, receptionist eller annat servicerelaterat arbete på kontor? Då kan den här tjänsten passa dig!
Swedish Lorry Parts är ett svenskt företag specialiserat på reservdelar som passar till Volvos och Scanias tyngre fordon. Till vårt huvudkontor söker vi nu en Kontorsassistent på heltid under ett föräldravikariat med start i början av maj.
I din roll kommer du att vara med och förvalta och utveckla vårt kontor tillsammans med 20 härliga och smarta kollegor. Ingen dag kommer att vara den andra lik och ditt uppdrag är att med energi, handlingskraft och lösningsfokus hantera alla tänkbara situationer som kan uppstå.
Rollen inkluderar både administration och service.
Du kommer bland annat att sammanställa statistik, scanna fakturor, göra offerter, hantera avtal samt beställa datorer och annan teknik.
Du kommer också att svara i telefon, förbereda fika inför kundbesök samt plocka undan och hålla konferensrummet snyggt och prydligt.
Du tillhör vårt finance-team och rapporterar till CFO.
Krav på person
Det här är en tjänst för dig som trivs i rollen som ”Kontorsfixare”.
Vi tror att du har tidigare erfarenhet som kontorsassistent, receptionist eller liknande där du arbetat administrativt i en serviceroll med mycket kontakt med människor.
Du är prestigelös, lättsam, social och du mår bra av att hjälpa andra. Där är också strukturerad och ordningsam och gillar när saker är på sin plats.
Skallkrav:
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Microsoft Office
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Kontorsassistent.
Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid och minst 12 månader framåt med start i maj
Arbetstid: 8 – 17, flextid
Plats: Fågelviksvägen 9, Botvid Business Center i Slagsta/Norsborg
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Företagspresentation
Swedish Lorry Parts är ett svenskt företag specialiserat på reservdelar som passar till Volvos entreprenadmaskiner, Volvo/Scanias lastbilar & bussar och Volvo Penta/Scanias marine & industri. Vi såg en brist där marknaden inte kunnat le¬verera reservdelar av tillräckligt hög kvalitet, till rätt pris, och det ville vi ändra på.
Tillverkning och marknadsföring av reservdelar är företagets huvudfokus och inte bara en sidoverksamhet till tillverkningen och försäljningen av fordon. Det är också anledningen till att vår leveranstillgänglighet är så stor. Vi konkurrerar med originaldelar och vår ambition är att erbjuda likvärdig eller högre kvalitet till ett mer attraktivt pris.
Vi finns idag på tre platser i Sverige med huvudkontor i Stockholm, ett säljkontor i Göteborg samt produktion och lager i Kumla. Idag är vi ca 45 anställda och omsätter drygt 200 miljoner kronor.
Sökord: kontorsassistent, kontorsadministratör, assistent, VD-assistent, sekreterare, administratör, receptionist
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg