OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på en kompetensdriven myndighet där engagerade medarbetare är den viktigaste resursen? Myndigheten för vård- och omsorgsanalys uppgift är att följa upp och analysera hälso- och sjukvården, tandvården och omsorgen ur ett patient-, brukar- och medborgarperspektiv. I dag arbetar cirka 50 personer på myndigheten, och kontoret finns i Stockholm. Vi söker nu en kontorsassistent.
Om rollen
Som kontorsassistent på Myndigheten för vård- och omsorgsanalys har du en central roll i verksamheten. Du är placerad i staben där myndighetens stödfunktioner är samlade. Du kommer främst arbeta inom området kontor och administration som ansvarar för frågor som rör kontorsservice, lokaler, registratur och arkiv samt IT. Arbetet täcker ett brett spann av arbetsuppgifter på olika nivåer. Arbetsuppgifterna kan komma att variera under arbetsperioden, men du ser bland annat till att det är ordning och reda på kontoret och hjälper till med att ställa i ordning inför möten, du tar emot felanmälningar och du har kontakt med leverantörer. Du uppdaterar listor och register och gör inventeringar, du lägger beställningar och administrerar upphandlingar samt hjälper till med arkivering.
Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarstagande och ser till att saker blir gjorda. Du arbetar strukturerat och noggrant samt är flexibel och ser lösningar. Det är viktigt att du har ett prestigelöst förhållningssätt, är bra på att samarbeta och tycker om att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Vi ser det också som viktigt att du är en person som bidrar till ett positivt och lösningsorienterat klimat på myndigheten.
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är en skicklig administratör. Du har mycket god datorvana och goda kunskaper i officepaketet, du har lätt för att lära dig hur till exempel olika datorprogram och mötesteknik fungerar. Din svenska är mycket god i tal och i skrift, och du har goda kunskaper i engelska. Erfarenhet av tidigare tjänst på en statlig myndighet är meriterande så väl som erfarenhet av löneadministration eller registratur- och arkivarbete. Vid rekryteringen kommer vi att lägga vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad kan vi erbjuda?
På Myndigheten för vård- och omsorgsanalys får du möjlighet att arbeta med frågor som berör alla – vi tar fram policyrelevanta beslutsunderlag kring några av framtidens viktigaste välfärdsfrågor. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsmiljö på myndighetens kontor i centrala Stockholm. Organisatoriskt är tjänsten placerad i staben under stabschefen/chefsjuristen som lyder direkt under generaldirektören. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på halvtid (50%) till och med augusti 2023 med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde så snart som möjligt.
Så ansöker du
Din ansökan med ett personligt brev och cv ska vara inkommen till Vård- och omsorgsanalys senast den 13 februari, märkt med diarienummer 0012/2023. Du söker tjänsten genom att skicka ansökan till registrator@vardanalys.se