Kontorsassistent sökes till bolag i Nacka

Kontorsassistent sökes till bolag i Nacka

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Om tjänsten

I rollen som kontorsassistent utgår du från bolagets kontor i Nacka, närmare bestämt invid Sickla Köpkvarter. Bolaget jobbar med Relocation vilket innebär att de jobbar nära internationella och nationella bolag med säte i Sverige som anställer medarbetare från andra länder som ska flytta till Sverige. Relocationexperternas uppdrag är att säkerställa så att de nyanställda och deras familjemedlemmar får professionell support i samband med att integrera sig på bästa sätt. Därför finns de med under hela processen då nya medarbetare flyttar till Sverige, men även när och om de lämnar Sverige. Nu söker vi dig som tycker att detta låter spännande, som brinner för service och som vill lära dig allt om denna bransch genom att assistera relocationexperterna! 

Det här är en rekrytering där vi på The Place söker vår kunds nya stjärna. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. När du blivit varm i kläderna finns möjligheten att jobba på distans. Föredrar du att jobba från kontoret har bolaget ett trevligt kontor beläget ca 10 min från Slussen med goda kommunikationer. 

Arbetsuppgifter

Rollen som Kontorsassistent på detta Relocationbolag är bred och du kommer bland annat administrera, koordinera och vara support vid:

• Bostadssökningar, visningar, upprättande av hyresavtal och tillträden
• Tecknande av abonnemang
• Folkbokföring
• Öppnandet av bankkonton 
• Sökandet efter förskola/skola för medföljande barn

Det innebär att du kommer att:

• Bli upplärd av de kunniga relocationexperterna som jobbar på detta bolag
• Jobba i en internationell miljö och träffa människor från olika kulturer och delar av världen
• Ha ett mångsidigt jobb då du både jobbar från kontoret och assisterar relocationexperterna vid olika ärenden så som visningar och att besöka myndigheter som Skatteverket tillsammans med företagskundernas nyanställda

Dina erfarenheter

• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.
• Goda kommunikationskunskaper är viktigt då mycket av arbetet sker över telefon och mejl.
• Goda datakunskaper (främst Office)
• God lokalkännedom i Stockholm med omnejd
• Erfarenhet av serviceyrke och administration
• Gärna egen utlandserfarenhet

Personligt

Vi söker dig som är positiv, strukturerad och driven. Vi sätter ett stort värde på proaktivitet, ett starkt engagemang samt att du tycker om att möta olika människor. Vidare ser du det som en fördel att arbetsdagarna ser olika ut och är flexibel när det kommer till att växla mellan olika arbetsuppgifter.

Låter detta som något som passar dig? Perfekt! Urval och intervjuer sker löpande. I samband med rekrytering begär vi utdrag ur polisens belastningsregister. Varmt välkommen med din ansökan!

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

Sökord: Service, Koordinering, Administration, Administratör, Guide, Turism, Kundservice, Hyresmäklare, Relocation, Relocationkonsult, Remote

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 28 juli 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024