OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst sex månaders erfarenhet av arbete som receptionist/kontorsassistent eller liknande arbete? Har du goda kunskaper i MS Office och trivs med att kommunicera på engelska och svenska? Vi söker dig som är serviceorienterad och vill ta dig an en kombinerad roll som kontorsassistent och receptionist.
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en ansvarsfull och serviceminded kontorsassistent till vår kund, en svensk myndighet med kontor i centrala Stockholm.
Den här rollen är en blandning av frukostvärd på ett stort hotell och receptionist på det lilla
familjehotellet. Det är alltså en blandning av olika serviceinriktade arbetsuppgifter. Myndigheten har ett internationellt uppdrag så förutom svenska även engelska en förutsättning för att klara jobbet. I rollen som kontorsassistent kommer det att förekomma ett nära samarbete med två andra medarbetare i servicefunktionen och med vår lokalvårdare förekomma. Under lunchtid avlastar man varandra med att hålla ordning i arbetsplatsens interna lunchrum.
Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att ge stöd och service till hela myndigheten. Till exempel handlar det om att:
Beställa luncher och fika och vara ansvarig för värdinnefunktionen i den externa konferensdelen
Ta emot externa gäster
Ansvara för att det ser trevligt ut i lokalerna, möblera om i konferensrum
Hantera beställningar och inköp
Arrangera och hjälpa till vid gemensamma interna sociala aktiviteter
Dina egenskaper
För att trivas i rollen behöver du vara flexibel, positiv, ha en god förmåga att ta egna initiativ och har en blick för hur det ska se ut i en kontorsmiljö. Du trivs med att samarbeta med andra och du är både kreativ, ansvarstagande och ordningsam. Då arbetet ibland kan vara fysiskt behöver du kunna bära och lyfta till exempel möbler och leveranser. Det är viktigt att du är serviceinriktad, besitter en hög social kompetens och har en känsla för vad som behöver göras utan att någon annan påtalar det.
Är det just dig vi letar efter?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Plus i kanten:
Vana vid att hantera inköp och beställningar
Vana att delta i digitala möten
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med start 2022-08-22 till och med 2022-12-23.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33211 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.