Kontorsassistent till företag i södra Stockholm

Arbetsbeskrivning

Perido Skills söker en person som vill arbeta som kontorsassistent vid ett spännande företag beläget i södra Stockholm. Din roll kommer att innefatta många varierande arbetsuppgifter där du i första hand kommer att fungera som lagerchefens assistent. Dina arbetsuppgifter kommer därmed bl.a. att bestå av att sköta tidsredovisningen på dag-, vecko- och månadsbasis, ta minnesanteckningar vid vissa ledningsmöten samt hantera allt praktiska kring nyanställningar såsom passerkort, arbetskläder m.m. Du kommer vidare att bistå HR-funktionen med stöd såsom arbetsintyg, rekryteringsadministration och enklare löneproblem. Vidare kommer du att fungera som kontorsansvarig och därmed sköta inköp av kontorsmaterial, beställning av luncher, fika m.m. samt hotellbokningar. Du har därmed en väldigt central roll i företaget där du fungerar som spindel i nätet. Övrig personal ska kunna vända sig till dig med diverse frågor och problem. Kravprofil - Gymnasial utbildning - Administrativ erfarenhet och vana från kontorsmiljö - Meriterande med erfarenhet av administrativt arbete i tidrapporteringssystem - God datavana och mycket goda kunskaper i Office-paket - Du utrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska - Körkort Du är en glad och trevlig person som är trygg i dig själv. Vidare har du integritet, skinn på näsan och är inte rädd att framföra dina åsikter eller ideer samtidigt som du är fördomsfri och förtroendeingivande, en person som andra gärna vänder sig till. Viktigt är att du är prestigelös och hjälper till där det behövs, är en mångsysslare som är självgående och engagerad samt tar tag i saker och ser vad som behöver göras. Du bör även vara stresstålig och trivs i en föränderlig miljö.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 0 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 24 mars 2009
  • Ansök senast: 23 april 2009

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Office Assistant

11 november 2024